نسخه چاپی

بروجردی: برجام تا پایان دی ماه اجرایی می شود

رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از احتمال اجرای برجام تا پایان دی ماه خبر داد.

به گزارش نما به نقل از خانه ملت، علاءالدین بروجردی با اشاره به نزدیک شدن زمان اجرای برجام گفت: بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک، ایران باید اقداماتی در تاسیسات هسته ای خود ایجاد کند تا اجرای برجام عملیاتی شود که اصطلاحا به آن روز اجرای برجام گفته می شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه ایران تا حدود اقدامات خود را انجام داده است، ادامه داد: مقرر شده بود که ما اقدامات اولیه در فردو و نطنز را انجام دهیم. از سوی دیگر قلب راکتور اراک باید تعویض و طراحی جدید شود. این اقدامات باید به تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی برسد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت به معامله اورانیوم غنی شده با کیک زرد که با کشور روسیه انجام شد نیز اشاره کرد و این اقدام را یکی از تعهدات ایران در برجام دانست.

وی در خصوص حضور بازرسان آژانس در ایران اظهار داشت: اینکه ایران تا چه حدودی به تعهدات خود عمل کرده است و آیا بازرسان برای بررسی ها به ایران آمده اند را تنها سازمان انرژی اتمی کشور می داند چرا که این سازمان متولی انجام این تعهدات شده است.

با این حال بروجردی تاکید کرد: بر اساس زمان بندی که در برجام صورت گرفته است باید اقدامات انجام شده باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزرای خارجه چین و آمریکا از اجرای برجام تا چند روز آینده خبر داده اند گفت: پیش بینی می کنم تا پایان دی ماه برجام اجرایی شود. البته زمان دقیق آن بستگی به این دارد که ایران کی اعلام کند تعهدات خود را عملی کرده و آژانس این اقدامات را تایید کند.

۱۳۹۴/۱۰/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...