نسخه چاپی

نجات سرنشینان ۱۵۰ خودروی گرفتار برف در جاده هراز

به گزارش نما - ایرنا نوشت: بارف سنگین برف در استان البرز در ساعت اولیه با وزش باد شدید همراه شد و این بارش را به کولاک مبدل کرد.

اداره کل هواشناسی استان البرز عصر شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد که از تا ظهر روز یکشنبه اختلال تردد در جاده های کوهستانی به سبب بارش برف و کولاک برف یا مه غلیظ پیش ­بینی می­شود.

در گزارش اداره کل هواشناسی استان البرز آمده است که در روز یکشنبه وزش باد شدید در استان دور از انتظار نیست.

این اداره کل همچنین توصیه کرده است که برای اجتناب از اختلال در حمل ونقل جاده­ای و حفظ ایمنی در مسیرهای اعلام شده اقدامات لازم انجام گیرد.

هرگونه تردد در جاده های کوهستانی استان به ویژه جاده چالوس بدون تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ ممنوع است.

نجات 150 نفر از کولاک جاده هراز

تداوم بارش شدید برف وسرما در محدوده های امامزاده هاشم(ع) تا آب اسک جاده هراز باعث توقف و زمین گیرشدن سرنشینان این خودروها شد که با حضور به موقع نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر وگشت های راهداری وپلیس راه بایجان ، مسافران از سرمای شدید نجات وبه سمت آمل حرکت داده شدند.

وی افزود: بارش پراکنده برف اکنون درمسیرهای بالادست جاده هراز ادامه دارد و به همین خاطر جاده هراز از عصرشنبه بسته شد.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل اضافه کرد: خوشبختانه اکنون مسافر در راه مانده در مسیرجاده هراز نیست و کل جاده از خودرو ومسافر تخلیه شد.

به گفته نیکزاد، هم اکنون سه تیم عملیاتی امداد ونجات پایگاه های جاده ای پلور، کهرود و گزنگ با تعداد 15 نیروی آماده درحالت آماده باش کامل هستند.

وی درعین حال مسافرانی که قصد سفر از جاده کوهستانی هراز را دارند، خواست از سفرهای غیرضرور در این شرایط آب وهوایی خودداری کنند.

حدود 110 کیلومتر از مسیرجاده هراز آمل به تهران درحوزه استحفاظی استان مازندران واقع شده است.

۱۳۹۴/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...