نسخه چاپی

میزان برداشت از صندوق توسعه ملی باید به صورت سالانه تعیین شود، نه سه‌ساله

نمایندگان مردم در خانه ملت، ماده‌ای را كه به دولت اجازه می‌داد به مدت سه سال، هر سال معادل ریالی پانصد میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی،‌ فاضلاب شهری، اصلاح شبكه و كاهش هدررفت برداشت كند،‌ مخالف قانون اساسی دانسته و با آن مخالفت كردند.

به گزارش نما به نقل از میزان، در نشست علنی امروز (یکشنبه 20 دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی، ماده 7 طرح توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور مورد بررسی قرار گرفت که پس از اخطار قانونی احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس، علی لاریجانی آن را وارد دانست و نمایندگان نیز موافقت خود را با حذف این ماده اعلام کردند.

احمد توکلی در جریان بررسی این ماده 7 در اخطار قانون اساسی گفت: براساس اصول 52، 53 و 110 قانون اساسی، میزان برداشت از صندوق توسعه ملی باید به صورت سالانه تعیین شود و در این رابطه هزینه‌ای به دولت وارد نیاید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری به صورت کلی نباید بیش از 20 درصد از صندوق توسعه ملی به صورت ریالی برداشت شود.

علی لاریجانی با وارد دانستن اخطار توکلی، این اخطار را به رأی گذاشت که نمایندگان با 112 رأی موافق، 42 رأی مخالف و 18 رأی ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر در جلسه به این اخطار رأی موافق دادند.

براساس این گزارش در ماده 7 طرح توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور آمده بود که به مدت سه سال از ابتدای برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران، هر سال معادل ریالی پانصد میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی پس از درج در بودجه سالانه به صورت تسهیلات با تضمین دولت به اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی،‌ فاضلاب شهری، اصلاح شبکه و کاهش هدررفت اختصاص می‌یابد تا با معرفی شرکت‌های ذیربط وزارت نیرو در اختیار پیمانکاران بخش خصوصی قرار گیرد.

۱۳۹۴/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...