نسخه چاپی

حبیبی: آمریكا از طریق برجام انتخابات ایران را سوزن‌بانی می‌كند

عکس خبري - حبيبي: آمريکا از طريق برجام انتخابات ايران را سوزن‌باني مي‌کند

دبیركل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینكه آمریكا به انتخابات ایران نظر دارد و از طریق برجام دارد آن را سوزن‌بانی می‌كند، گفت: باید با بصیرت و هوشمندی به مقوله انتخابات نگاه كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی که در پایان نشست دبیران سخن می‌گفت، با بیان اینکه مرکز ثقل‌ تحریم‌های جدید تمرکز روی قدرت دفاعی کشور است، به بهانه‌های جدید آمریکا مثل حقوق بشر، فعالیت‌های موشکی ایران، تروریسم‌، پولشویی، جبران خسارت قربانیان تروریسم، حمایت از حزب‌الله لبنان اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکا اینها را بهانه قرار داده تا دوباره ساختار رژیم تحریم‌ها را حفظ کند.

حبیبی خطاب به هیئت نظارت بر اجرای برجام بیان داشت: تحرکاتی که این روزها در کنگره آمریکا برای وضع تحریم‌های جدید وجود دارد باید رصد شود و متناسب با حرکت‌های ایذایی آنها اقدام متقابل صورت گیرد.

وی افزود: ما هر روز شاهد سنگ‌اندازی جدید در مسیر اجرای برجام هستیم. این سنگ‌ها را با صبوری نمی‌توان جابجا کرد نیاز به اقدام انقلابی دارد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اظهارات جدید سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که تصریح کرد: هیچ یک از بند‌های برجام ما را از اعمال تحریم‌های جدید باز نمی‌دارد اظهار داشت: از نظر آمریکا اجرای برجام یعنی انجام تعهدات ایران در برچیدن بساط دانش هسته‌ای و باقی ماندن فشار تحریم آمریکا بر سر ملت ایران برای رسیدن به اهداف در حوزه‌های دیگر به ویژه حوزه‌های دفاعی است.

حبیبی همچنین در مورد بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حق‌الناس در انتخابات گفت: آنچه در تذکرات ایشان مربوط به ماست این است که رفیق‌بازی و جناح‌بازی را در تنظیم لیست‌ها دخالت ندهیم و اصل رعایت شایسته‌سالاری و پاسداری روی ارزشها باشد. ایشان رعایت این اصل را حق‌الناس نامیدند.

وی با اشاره به پیشرفت کارها در شورای ائتلاف اصولگرایان تاکید کرد: خوشبختانه کار در یک فضای صمیمی پیش می‌رود و ما امیدوارتر از گذشته ائتلاف را در حال پیشرفت می‌بیند.

حبیبی پذیرش نتیجه قانونی انتخابات را حق‌الناس نامید وبیان داشت: اکنون که هیئت‌های نظارت مشغول بررسی صلاحیت‌هاست امیدوارم در رعایت حق‌الناس وسواس نشان دهند. اگر کسی فاقد صلاحیت است بر اساس مصالح او را تایید نکند. و اگر هم صلاحیت دارد حتما صلاحیت او را احراز کند تا حق مردم در این باره رعایت شود. ما معتقدیم همه باید تلاش کنیم که مجلس متمایل به آمریکا تشکیل نشود و این خواست جز با انتخاب افراد متدین، مومن و پای‌بند به انقلاب اسلامی عملی نخواهد شد.

حبیبی تاکید کرد: هر گونه تشکیک در مقدمات و نیز حین برگزاری و سپس اعلام نتایج از سوی افراد و گروه‌ها نوعی تبعیت از دشمنان ایران است.

وی افزود: آمریکا به انتخابات ایران نظر دارد و از طریق برجام دارد آن را سوزن‌بانی می‌کند باید با بصیرت و هوشمندی به مقوله انتخابات نگاه کرد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد شهادت شیخ نمر و رفتار عربستان با ایران خاطر نشان کرد: آل سعود رفتار مشکوکی را پیش گرفته است. آنها سفارت ایران در بیروت را با عملیات تروریستی مورد تعرض قرار دادند. سفارت ما در یمن را با هواپیما‌ها و جنگنده‌های خود بمباران کردند. دهها تن از جوانان ما را در سوریه در حمایت از داعش کشتند اما ما روابط دیپلماتیک خود را با عربستان قطع نکردیم. آنها زوار ما را در منا قتل عام کردند ما موضع صبر و انتظار پیش گرفتیم. اما چند نفر آدم مشکوک به سفارت عربستان در تهران تعرض کردند بلافاصله آنها اعلام قطع رابطه کردند و بعد نوچه‌های خود را هم تشویق به قطع ارتباط نمودند. اینها معلوم است یک نقشه از پیش تعیین شده است. عربستان بخاطر ناکامی‌های خود در منطقه دنبال یک فتنه جدید در منطقه است. ما آنها را از فتنه‌گری انذار می‌دهیم.

وی افزود: آمریکا اخیرا لو داده‌ است که برای ساخت بمب اتم به ریاض مجوز دادند. امروز عربستان رکورد‌دار جرم و جنایت در سال 2015 است، دولتی که اکنون در ریاض سرکار است یک رژیم جنگ‌طلب است. آنها اکنون به سوی یک راهبرد سنی – عربی علیه ایران پیش می‌روند تا بیداری اسلامی در جهان اسلام را منحرف کنند. اما هوشیاری روشنفکران جهان اسلام و کسانی که دست رد به دلارهای نفتی عربستان زده‌اند این توطئه را خنثی خواهند کرد.

حبیبی تصریح کرد: امروز ارتش عراق و ارتش سوریه توفیقات خوبی در مهار داعش و تادیب نوکران عربستان و ترکیه در منطقه بدست آورده‌اند. تروریسم در منطقه در حال زوال است تردیدی در آن نداریم.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین درباره راهکار مقابله با واردات بی رویه و قاچاق در گمرکات گفت: قیمت نفت به زیر 30 دلار رسیده است ما نباید ذخایر ارزی خود را چه در حوزه دولت و چه در بخش خصوصی صرف وارداتی بکنیم که ارزش اقتصادی ندارد. این رویکرد با روح سیاستهای اقتصاد مقاومتی سازگاری ندارد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان با گرامیداشت شهدای 19 دی اظهار داشت: 19 دی قم نقطه عطف در انقلاب اسلامی بود. بزرگداشت 19 دی استمرار خط انقلاب و حفظ ارزش‌های دینی نظام است.

۱۳۹۴/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...