نسخه چاپی

راه‌های طبیعی درمان كبد چرب

متخصص طب سنتی با اشاره به بخور و نخورهای بیماران مبتلا به كبد چرب، راه‌های طبیعی درمان این بیماری را تشریح كرد.

به گزارش نما به نقل از افکارخبر،محمدجواد اسلامی‌پور، در رابطه با بیماری کبد چرب و راه های سنتی و طبیعی درمان آن، اظهار داشت: افرادی که مبتلا به کبد چرب شده‌اند در صورتی که میزان درگیری کبد آنها در حد ضعیف بوده همچنین اگر میزان آنزیم‌های کبدی هنوز در حد نرمال باشد می‌توانند از روش‌های تغذیه‌ای و یا طبیعی جهت درمان بیماری خود بهره‌مند شوند.

وی افزود: مصرف شربت عسل، آبلیمو و کاسنی روزی یک لیوان صبح ناشتا و یک لیوان آخر شب جهت درمان این بیماری و تسریع در سیر بهبودی آن مؤثر است البته باید توجه داشت که برای این راهکار یک و نیم لیوان آبلیموی تازه را با یک قاشق مرباخوری عسل و چهار و نیم لیوان کاسنی مخلوط کرد تا بتوان طی شبانه‌روز مصرف آن را مدنظر قرار داد.

متخصص طب سنتی ادامه داد: مصرف یک قاشق چایخوری سیاه‌دانه در صبح و شب نیز توصیه می‌شود البته سیاه دانه باید حتماً جویده شود و اگر همراه با کمی عسل طبیعی مورد استفاده قرار گیرد اثر زیادتری را بر جای خواهد گذاشت.

اسلامی‌پور با اشاره به اینکه مصرف روزانه 2 الی 3 عدد سیب کامل صبح‌ها قبل از صبحانه و آخر شب می‌تواند در درمان این بیماری استفاده شود، بیان داشت: مصرف پیوسته سالاد کاهو،‌ کلم، هویج، روغن زیتون و آبغوره هفته‌ای 5 بار توصیه می‌شود.

وی در ادامه گفت: قبل از میل غذا مصرف هر گونه مایعات حتی آب توصیه نمی‌شود و بهترین زمان نوشیدن هر نوع مایعات حتی آب نیم ساعت قبل از غذا و یا یک ساعت پس از میل غذا است.

متخصص طب سنتی کم کردن مصرف غذاهای سرخ کردنی به ویژه در شب هنگام را توصیه کرد و اظهار داشت: افرادی که مبتلا به دیابت چرب هستند در صورت امکان بهتر است رژیم آش آبغوره در نوبت شب به مدت 40 روز را مورد توجه قرار دهند همچنین عدم مصرف غذاهای آماده و فست‌فود همچنین نوشابه‌‌های گازدار و دوری از استرس‌های روزانه به میزان قابل توجهی در درمان کبد چرب مؤثر است.

اسلامی‌پور در پایان گفت: افرادی که مبتلا به کبد چرب هستند در صورتی که بیماری‌شان در حد متوسط و یا شدید باشد و یا همراه با افزایش آنزیم‌های کبدی مواجه باشد علاوه بر این بیماری ممکن است به دیابت، فشار خون و چاقی زیاد نیز مبتلا شوند که برای جلوگیری از بروز عوارض ناشی از این بیماری‌ها لازم است درمان خود را تحت‌نظر پزشکان مربوطه انجام دهند.


۱۳۹۴/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...