نسخه چاپی

با یاد شهدای حرم صورت گرفت؛

بدرقه عمار 94

عکس خبري -بدرقه عمار 94

عمار نقش مهمی را در بصیرت بخشی به مردم ایفا كرد و بزرگترین عمار تاریخ حضرت زینب(س) بوده است. انقلاب اسلامی نیاز به عمار و عمارها دارد، فتنه انگیزان غافلند كه عمارهای انقلاب سربازان رشید برای مقام معظم رهبری شده اند و دیگر فریب قرآن های بر سر نیزه را نخواهند خورد.

سید حسین قائمی
 

 زنگ اختتام ششمین دوره

 در خبرها آمده بود که اختتامیه جشنواره عمار با حضور خانواده های شهدای مدافع حرم برگزار می شود. وقتی که مهمان ها آمدند، قاری قرآن دختر یکی از همین مدافعان بود. مراسم با قرائت قرآن توسط فاطمه صدر زاده دختر شهید صدرزاده از مدافعین حرم شروع شد.

سخنران اختتامیه حجت الاسلام پناهیان بود، وی در صحبت هایش به مردمی بودن جشنواره و عنوان«عمار» اشاره کرد و گفت: چند کلمه در ارتباط با جشنواره مردمی فیلم عمار توجه مرا به خودش جلب کرد، ابتدا کلمه مردمی بودن و کلمه جشنواره فیلم بود و همچنین کلمه عمار که در جشنواره چشم‌نوازی می‌کند، گویا اینها کلمات کلیدی این جشنواره هستند. او همچنین اظهارداشت: آگاه باشیم که اگر این جشنواره وجه مردمی بودن خود را از دست بدهد جشنواره‌های دیگری قطعا جایگزین آن خواهند شد، باید این کلمه را توسعه بیشتری بدهیم تا بتواند جشنواره مردمی عمار جای جشنواره‌های دیگری را که از مردمی بودن دور شده‌اند بگیرد که البته اگر تشریفاتی و مخصوص سرمایه‌داران نباشد این مهم رخ خواهد داد.

پناهیان در ادامه گفت: این جشنواره غیر از اینکه مردمی است باید در سطح بین‌المللی نیز مطرح شود چرا که شهدای افغانستان، سوریه، یمن و... جزء مردم هستند در نتیجه این جشنواره باید به این علت نیز مردمی باشد، این نیز می‌تواند تعریف دوم جشنواره مردمی محسوب شود، همه مبارزان جهان که علیه باطل گام بر می‌دارند، مردم هستند در نتیجه جشنواره مردمی یعنی جشنواره جهانی و اسلامی.


 اهدا جوایز

 در بخش دیگر این برنامه جایزه برندگان بخش ها اهدا شد. در بخش برنامه های تلویزیونی لوح افتخار به سعید بشیری رسید، فانوس این بخش به برنامه سوگ در قفس، چشمان پر توان به محمد یراقی رسید. در بخش موشن گرافیک به اثر تحریم به حامد پاشایی داده شد. لوح افتخار فیلمنامه به محمود عرفانی و لوح افتخار بازیگری را به سوگل طهماسبی برای فیلم هنگامه دادند و امیر داسارگر برای کارگردانی فیلم هنگامه فانوس دریافت کرد. داسارگر در ادامه پشت بلندگو قرار گرفت و گفت: 4 سال پیش یکی از هم محلی هایم شهید شد اجازه نمی‌دادند محل شهادتش که دمشق بود را روی سنگ قبرش بنویسند و حالا ما می توانیم برای آنها اثر تولید کنیم.


 مداحان مهمان عمار

 یکی دیگر از بخش های این اختتامیه حضور و مداحی میثم مطیعی و شعرخوانی حاج صادق آهنگران بود. خانواده شهیدان ابوحامد، رضایی، نوروزی، صدرزاده، بختی، توسلی، عزیزی، تقوی، ملازهی با لبیک یا حسین حاضران روی جایگاه آمدند. ومردم صلواتی را به این شهیدان هدیه کردند.

سپس در ادامه مراسم همسر شهید صدرزاده به نمایندگی از خانواده شهدای مدافع حرم پشت میکروفون قرار گرفت و با سلام بر حضرت مهدی(عج) و سلام بر همسر خود و مردم کلام خود را آغاز کرد و گفت: عمار نقش مهمی را در بصیرت بخشی به مردم ایفا کرد و بزرگترین عمار تاریخ حضرت زینب(س) بوده است. انقلاب اسلامی نیاز به عمار و عمارها دارد، فتنه انگیزان غافلند که عمارهای انقلاب سربازان رشید برای مقام معظم رهبری شده اند و دیگر فریب قرآن های بر سر نیزه را نخواهند خورد. در ادامه اهدا جوایز در بخش بیداری اسلامی قبل از ارائه لوح افتخار خانواده شهدای نیجریه و شهیدان قاسمی، ملکی پور و میعادی به روی صحنه آمدند. در بخش بیداری اسلامی و جهانی لوح افتخار به اثر رد پای فرشته به ناصر نادری تعلق گرفت اما فانوس این بخش به فیلم مستند تنها میان طالبان به کارگردانی محسن اسلام زاده رسید.

۱۳۹۴/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...