نسخه چاپی

ویژگی موریانه‌های انتخاباتی

حمیدرضا ترقی

دام‌های گسترده شده دشمن برای نفوذ در حصار اراده تصمیمات ملت ایران هر روز به شکل و رنگ جدیدی ظاهر می‌شود تا بلکه بتوانند با نفوذ دادن این عوامل بدون حاکمیت نظام جمهوری اسلامی جلو گسترش ایده‌ها و افکار اسلام ناب محمدی(ص) در مناطق مختلف را بگیرند و مسیر انقلاب را از ریل اصلی اش منحرف سازند.

به همین خاطر است که رهبر معظم انقلاب اسلامی با هوشیاری و دوراندیشی و تیزبینی منحصر به فرد خود مراقب دام‌های متنوع اخلاقی – سیاسی و اقتصادی دشمنان برای نفوذ در ارکان قدرت کشور هستند. « اگر برفرض، عنصری نفوذی در مجلس خبرگان یا مجلس شورای اسلامی یا دیگر ارکان نظام وارد شود مانند موریانه از داخل پایه‌ها را می‌جود و سست می‌کند.» (مقام معظم رهبری 14/10/94)

موریانه‌های انتخاباتی عناصری هستند که با تلاش و انواع حیله‌های سیاسی و... از فیلتر شورای نگهبان و هیئت اجرایی عبور کرده و وارد فرایند رای‌آوری شده و از مردم رای می‌گیرند و وقتی که اعتبارنامه آنها تصویب می‌شود، با اقدامات و موضع‌گیری‌های متناسب با خواست دشمن اهداف اورا پیاده و دنبال می‌کنند.

ویژگی موریانه این است که ستون چوبی را از داخل آنچنان ماهرانه می‌خورد که در ظاهر آن هیچ چیزی دیده نمی‌شود ولی یکباره سقف فرو می‌ریزد و ستون در هم می‌پیچد.


 موریانه‌های سیاسی

برای شناخت موریانه‌های سیاسی به جملات زیر از مقام معظم رهبری توجه کنید:

بعد از آن که اسلام، اشرافیت را قلع و قمع کرده بود، یک طبقه اشراف جدید در دنیای اسلام بوجود آمد. عناصری با نام اسلام، با سمت‌ها و عناوین اسلامی، پسرفلان صحابی، پسر فلان یار پیغمبر، پسر فلان خویشاوند پیغمبر در کارهای ناشایست و نامناسب وارد شدندکه بعضی از اینها اسم‌هایشان در تاریخ ثبت است،

پسران صحابی‌های بزرگ، مثلا مصعب بن زبیر و از این قبیل، وقتی می‌گوییم فاسد شدن دستگاه از درون، یعنی این. یعنی افرادی در جامعه پیدا شوند که به تدریج بیماری اخلاقی مسری خود (دنیازدگی و شهوت‌طلبی) را که متاسفانه مهلک هم هست همینطور به جامعه منتقل کنند.(16/11/71)

- مسئولان نظام باید مراقب باشند که از عوارضی که در نظام‌های طاغوتی و غیرمردمی، بیماری همه گیر کارگزاران است با دقت و وسواس دور نگه دارند، بیماری زدو بند نامشروع و فساد مالی و اداری، بیماری بی اهمیتی به نیاز و خواست و اراده و حضور آنان، بیماری دسته‌بندی‌های ناسالم، و ترجیح مقاصد باندی بر مصالح عمومی و امثال اینها که ابتلای آن مانند موریانه پایه‌های هر نظامی را سست و پوک می‌کند. مقام معظم رهبری

- کسی که در عدد مجموعه شما بوده است و بخاطر مشکلی ایمان خود را از دست داده است و در جرگه دشمنان قرار گرفته است اما شهامت اظهار ندارد، یا مصلحت را در عدم اظهار می‌بیند، از کجا می‌شود این را شناخت؟ راه شناختن آنها این است که به همراهی‌اش با دشمن شناخته شده که مظهرش حالا آمریکا و بعضی کشورهای دیگر است توجه کنید. مقام معظم رهبری

آری موریانه‌های سیاسی که از درون درخت انقلاب را پوک می‌کنند بدون اینکه از بیرون چیزی دیده شود آن وقت درخت با یک ضربه کوچک فرو می‌ریزد، کسانی هستند که با اشرافیت‌گرایی و فساد اقتصادی و زد و بند سیاسی انقلاب را از درون می‌پوسانند یا با نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری کشور همراهی با دشمن کرده و سیاستها و خواسته‌ها واهداف آنها را در داخل کشور دنبال و زمینه‌سازی می‌کنند. اینان با ایجاد تردید در اهداف سیاسی نظام اسلامی و آرمانهای انقلاب سعی در تحریف امام و خط امام و خط اصلی انقلاب دارند، آنها با علم به اینکه تداوم یک نظام مردمی به اراده آحاد مردم آن وابسته است و می‌دانند که اگر این اراده دستخوش تردید شود کوشش ملی در جهت بازسازی و نوسازی راهبردهای عملی انقلاب را مختل می‌کند و انسجام ملی را متلاشی می‌کند سعی می‌کنند اراده مردم را دچار تردید کرده و باورهای آنها را تغییر دهند.

- نقطه نفوذ این موریانه‌ها همان نقطه کور عدم پیوستگی نسل اول و دوم با نسل سوم و چهارم انقلاب است. اینان پیام‌های تردید‌افکن سیاسی را در میان اذهان جوانان منتشر ساخته و آنها را رها می‌سازند، وقتی این تردیدها وارد شبکه‌های هدف می‌شوند رفته رفته آثار تخریبی خود را در پوشش سوال‌های بی جواب برخی نوجوانان از نسل‌های ما قبل خود نشان می‌دهد و در نتیجه لشکری از موریانه‌ها در بدنه نظام رها می‌شود که می‌تواند آرمانهای انقلاب را قربانی آمال خود کند.
 

 راه مبارزه با موریانه‌های سیاسی

 موریانه‌ها در زندگی خود شگفتی‌های خاصی دارند؛ آنها از بیرون به هدف حمله نمی‌کنند بلکه از درون آن را می‌جوند. آنها حرکتشان و اقدامشان شبکه‌ای و اجتماعی است و مانند سربازان و کارگران پیاده پادشاه و ملکه وظایف خاص خود را دارند. عده‌ای پشتیبانی و تامین نیازهای سربازان را به عهده دارند و آنها را به لحاظ مادی تامین می‌کنند.

ارتباطات آنها با یکدیگر قوی و دقیقا هوای همدیگر رادارند. حیات آنها در تخریب درونی ستون و ساختمان است.

برای مبارزه با موریانه باید؛

1- نباید محیط مستعد نفوذ موریانه‌ها شود.

2- روزنه‌های نفوذ را باید بست تا نتوانند به درون نفوذ کند.

3- لایه بیرونی چوب و ساختمان را باید سخت و نفوذ ناپذیر کرد.

4- مواد مغذی را باید از دسترس آنها دور کرد تا نتوانند برای تغذیه خود به آنها دسترسی پیدا کنند.

5- شناسایی موریانه‌های نفوذ کرده و نابودی آنها

بر این اساس طبق فرمایشات مقام معظم رهبری راه‌های نفوذ این موریانه‌های سیاسی به درون مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور باید گرفته شود.کسانی که چشم و گوش آنها رو به غرب و آمریکاست و در خفا و پنهان در مسیر اهداف و خواسته های دشمن حرکت می‌کنند و حساسیتی نسبت به بیگانگان ندارند. صلاحیت انتخاب شدن را ندارند و باید بر اساس حق‌الناس رد صلاحیت شوند. شرایط دستیابی افراد به مسئولیت‌های حساس و مهم و سیاسی کشور باید سخت و دشوار شود تا هر کس نتواند به راحتی به آن دست یابد. هرجا که مستعد فساد اقتصادی و سوء استفاده و رانت‌خواری است محل نفوذ این موریانه‌های سیاسی است و باید این مراکز و کانون‌ها از دسترس این عناصر دور نگه داشته شود. محیط مستعد برای نفوذ این موریانه‌های سیاسی، فضای دو قطبی سیاسی، تشنج و تنش سیاسی، احساسی و التهابی شدن فضای جامعه، شبکه‌های اجتماعی فعال غیر قابل کنترل، بی قانونی و قانون‌گریزی، است که نباید اجازه داد چنین محیط مستعدی برای رشد و نمو آنها پدید آید. برخورد جدی و قاطع با موریانه‌های سیاسی شناسایی شده و جدا کردن آنها از بدنه تاثیرپذیر جامعه بدین‌وسیله می‌توان با موریانه‌های سیاسی مقابله و مانع نفوذ و تخریب انقلاب از درون توسط آنان شد.

۱۳۹۴/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...