نسخه چاپی

پیشگیری از سرطان با تغذیه

بدن انسان برای انجام فعالیت ها ی خود احتیاج به مواد غذایی سالم دارد.این مواد برای جلوگیری و مفابله با بسیاری از بیماریها مثل سرطان و بیماریهای قلبی ، سكته، دیابت ، فشار خون بالا و ضعف استخوان ها نقش اساسی دارند.

به گزارش نما البته تحقیقات نشان داده هیچ ماده غذایی به تنهایی خطر سرطان را کاهش نمی دهد.اما ترکیبی از مواد در کاهش خطر ابتلا موثر می باشد.همچنین نشان داده شده که بیش از ۳۰% سرطان ها به علت تغذیه نامناسب به وجود می آید.

رژیم غذایی حاوی مقدار کافی میوه ، سبزیجات ، غلات می تواند جلوی سرطان را بگیرد یا حتی برخی سرطان ها را درمان کند و جلوی پیشروی آنها را بگیرد.در رژیم غذایی افراد باید حدود دو سوم مواد غذایی گیاهی و یک سوم مواد غذایی حیوانی باشد تا توازن برای مبارزه با سرطان برقرار شود.

تحقیقات دیگری در مجله پزشکی انگلیس نشان داده که ۸۰% سرطان های پروستات ، روده و سینه با رژیم غذایی مناسب قابل پیشگیری است.

پیشگیری از سرطان با تغذیه

طبق گفته موسسه غذا و تغذیه و سرطان افراد باید روزانه ۵ الی ۹ واحد سبزیجات مصرف کنند و از آنجایی که سبزیجات حاوی فیبر زیاد هستند و چربی اشباع بسیار کمی دارند به خوبی از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند.البته توصیه های تغذیه ای برای بیماران سرطانی بسته به توان بازیابی فرد متفاوت است.

به تازگی مشخص شده سبزیجاتی مثل کلم بروکلی و گل کلم و شلغم نقش مهمی در جلوگیری از سرطان دارند. این سبزیجات دارای ماده ای به نام ایزوتیوسیانات هستند که در مبارزه با سرطان نقش آن به خوبی مشخص شده است.

یکی از عناصر مهم در پیشگیری از سرطان عنصر کروم می باشد که در آب انگور ، برنج قهوه ای ، برنج سفید و غلات ، لبنیات و سیب زمینی و مخمر آبجو و قارچ یافت می شود. علاوه بر این ، غذاهای پخته شده در آب باید آب آنها نیز استفاده شود زیرا بیشتر عنصر تغذیه ای در آب غذای پخته شده وجود دارد.

عنصر دیگری که در مبارزه با سرطان نقش دارد عنصر فولات است که تحم مرغ و مارچوبه ، لوبیا ، دانه آفتاب گردان، اسفناج و کاهو غنی از این ویتامین ها هستند. همچنین خوردن صبحانه سالم و غنی از ویتامین B و فولات در محافظت بدن از سرطان های کولون ، رکتوم و پستان بسیار موثر می باشد.پس بهتر است مواد غذایی چون ذرت ، گندم سبوس نگرفته ، آب پرتقال و توت فرنگی را می توان در وعده صبحانه گنجاند.

از توصیه های دیگر برای پیشگیری از سرطان کاهش مصرف غذاهای پر نمک و پر کالری می باشد.همچنین دودی کردن غذا و سوختن غذا سرطان زایی آن را بالا می برد

۱۳۹۴/۱۰/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...