نسخه چاپی

كره شمالی آمریكا را به حمله اتمی تهدید كرد

پس از پرواز بمب‌افكن‌های هسته‌ای آمریكا بر فراز آسمان كره، پیونگ یانگ، واشنگتن را به پاسخ هسته‌ای تهدید كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاري دانشجو، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پس از آن که آمریکا در پاسخ به آزمایش هسته‌ای اخیر پیونگ یانگ، بمب افکن‌های هسته‌ای B-52 خود را بر فراز آسمان شبه جزیره کره فرستاد، پیونگ یانگ آمریکا را تهدید کرد که در صورت لزوم واکنش هسته‌ای مناسبی را نشان خواهد داد.

کره شمالی، ششم ژانویه ادعا کرد که توانسته نخستین بمب هیدروژنی خود رابا موفقیت آزمایش کند، پس از آن آمریکا بمب افکن‌های B-52 را که قادر به حمل موشک‌های کروز هسته‌ای هستند را به آسمان شبه جزیره کره ارسال کرد. این بمب افکن‌ها بر فراز پایگاه هوایی اوسان کره جنوبی واقع در 90 کیلومتری مرز کره شمالی پرواز کردند.

روزنامه‌ی دولتی رودونگ سینمون، کره شمالی در جمله‌ای نوشت: پاسخ‌ها روشن است، جواب تهدید هسته‌ای را با واکنش هسته‌ای می‌دهیم.

این روزنامه پرواز بمب افکن‌های هسته‌ای آمریکا در نزدیکی مرزهای کره شمالی را قرار دادن دو کره در آستانه آغاز جنگ اعلام کرد.

پس از آن که پیونگ یانگ ادعا کرد که توانسته نخستین آزمایش هیدروژنی خود راانجام دهد، جامعه‌ی بین‌المللی با محکوم کردن این اقدام پیونگ یانگ آن را برهم زننده‌ی ثبات منطقه‌ی کره اعلام کردند.

۱۳۹۴/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...