نسخه چاپی

نیویورك‌تایمز: آمریكا سلاح‌های هسته‌ای خود را به روز رسانی می‌كند

یك روزنامه آمریكایی گزارش كرد كه آمریكا در حال مدرنیزه كردن تسلیحات هسته‌ای خود است و تلاش می‌كند كه اندازه این سلاح‌ها را كوچكتر و دقیق‌تر كند كه همین امر نگرانی‌هایی را در برخی كشورها به وجود آورده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» گزارش کرد در حالیکه کره شمالی تونل‌هایی را در محل آزمایش هسته‌ای خود، حفر کرده است، دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا نیز برای یک آزمایش هسته‌ای در بیابان «نوادا» آماده می‌شود.

طبق این گزارش، وزارت انرژی آمریکا و پنتاگون در حال آماده سازی یک خط از تسلیحات است و برخی مقامات دفاعی آمریکا می‌گویند که مدرنیزه کردن سلاح‌های کنونی می‌تواند زرادخانه‌های کوچکتر و قابل اعتمادتری تولید کند و استفاده آنها را به واسطه تهدیداتی که به همراه دارند، کمتر می‌کند.

مدل 12 بمب‌افکن «بی 61»، بمبی که سال گذشته در نوادا مورد آزمایش قرار گرفت، اولین نوع از پنج نوع کلاهک جدیدی است که بعنوان بخشی از طرح رونق بخشی اتمی است که طبق برآوردها بیش از یک تریلیون دلار در طول سه دهه هزینه خواهد داشت. این تسلیحات و سامانه تحویل آن به سوی کوچکتر شدن، دقیق‌تر شدن و نامحسوس‌تر شدن می‌رود.

پیش از این، روسیه آزمایشات «بی 61» را غیرمسئولانه و یک اقدام آشکار تحریک‌آمیز خوانده است و چین نیز در خصوص طرح موشک‌های کروز مجهز به سلاح هسته‌ای ابراز نگرانی کرده است و کره شمالی نیز هفته گذشته اعلام کرد که در واکنش به تهدید رو به رشد هسته‌ای آمریکا، یک بمب هیدروژنی آزمایش کرده است.

«اندرو وبر» دستیار سابق وزیر دفاع آمریکا و مدیر سابق شورای تسلیحات هسته‌ای درباره طرح‌های آمریکا برای مدرنیزه کردن تسلیحات هسته‌ای اعلام کرد که موشک‌های پیشرفته کروز بیش از 30 میلیارد دلار برای حدود یکهزار سلاح هزینه دارد.

هفته گذشته، تلویزیون دولتی کره شمالی اعلام کرد که «پیونگ‌یانگ» اولین آزمایش بمب هیدروژنی خود را با موفقیت انجام داده است.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که آزمایش این بمب هیدروژنی چهارمین آزمایش هسته‌ای کشور کره‌ شمالی محسوب می‌شود و بعد از این آزمایش در بیانیه‌ای اعلام کرد تا زمانی که آمریکا از مواضع متجاوزانه خود کوتاه نیاید، کره شمالی از تقویت برنامه هسته‌ای خود دست نخواهد کشید.

آمریکا در حالی به دنبال مدرنیزه کردن سلاح‌های هسته‌ای خود است که بارها غرب به ویژه آمریکا ایران را به تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای متهم کرده بودند و با همین ادعاها چندین دور تحریم‌هایی را علیه تهران تحمیل کردند.

۱۳۹۴/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...