نسخه چاپی

افتتاح موفق فازهای 15 و 16 پارس جنوبی

وزیر نفت از افزایش 150 میلیون متر مكعبی ظرفیت پالایشی كشور خبر داد.

به گزارش نما؛ بیژن نامدار زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: افتتاح موفق فازهای 15 و 16 پارس جنوبی نمادی از تعامل و همکاری دولت و سپاه بود و این تعامل و همکاری بر اساس اصول انجام شده است.

وی افزود: برای تکمیل فازهای 15 و 16 پارس جنوبی، مدیران و کارشناسان بسیار زیادی زحمات زیادی متحمل شدند و افتتاح این فاز موجبات خوشحالی تمام دست‌اندرکاران این فازها شده است.

وزیر نفت خاطر نشان کرد: وزارت نفت، برای تکمیل تمامی فازهای باقیمانده اهتمام جدی دارد و امیدواریم تا پایان دولت یازدهم تمام فازها به استثنای فاز 14 را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

زنگنه تصریح کرد: مخالف افتتاح نمایشی هستیم و هر فازی که افتتاح شده یا افتتاح خواهد شد، حتما باید به طور کامل و 100 درصد در مدار باشد و حتی اگر یک درصد هم ناقص باشد افتتاح نمی‌شود.

وی بیان کرد: اواخر سال 93 شاهد افتتاح بزرگترین فاز پارس جنوبی که معادل سه فاز استاندارد است بودیم و افتتاح فازهای 15 و 16 نیز موجب شد که ظرفیت تولید گاز کشور به شکل چشمگیری افزایش یابد.

وزیر نفت از افزایش 150 میلیون متر مکعبی ظرفیت پالایشی کشور خبر داد و گفت: بر اساس آمار و ارقام موجود، طی 20 ماه گذشته بیش از 150 میلیون مترمکعب به ظرفیت پالایشی کشور افزوده شده که موفقیت بزرگی است.

۱۳۹۴/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...