نسخه چاپی

"روسیه"حزب الله لبنان را مجهز می كند

روزنامه آمریكایی "دیلی بیست" مدعی شد كه فرماندهان حزب ا... لبنان كه در سوریه مبارزه می كنند به این روزنامه گفتند آن ها تسلیحات سنگین را بدون هیچ محدودیتی مستقیم از روسیه دریافت می كنند.

به گزارش نما به نقل از میزان، جس روسنفلد، روزنامه نگار این روزنامه گفت: دیلی بیست اواخر دسامبر سال 2015 و اوایل سال جاری میلادی نشست های انفرادی را با فرماندهان حزب ا... لبنان در «ضاحیه» حاشیه جنوب بیروت برگزار کرد. این فرماندهان که خواستند نامشان فاش نشود گفتند، حزب ا... موشک های تاکتیکی دور برد، موشک های مجهز به سیستم  هدایت لیزری و تسلیحات ضد تانک را مستقیما از روسیه دریافت می کند.

یکی از افسران حزب ا... که خودش را "فرمانده بکر" معرفی کرد، گفت: هم اکنون متحدان استراتژیکی در خاورمیانه داریم. روس ها متحدان ما هستند و تسلیحات ما را تامین می کنند.

فرمانده بکر به عنوان فرمانده ارتباطات که در منطقه ای میان لاذقیه و ادلب مبارزه می کند، مدعی است: حملات هوایی روسیه روند اقدامات نظامی زمینی را تغییر داده است. وی با غروری واضح افزود: روس ها برای انتخاب اهداف به اطلاعات حزب ا... وابسته هستند.

بدون حمایت هوایی نمی توانیم اقدامی انجام دهیم و آن ها نیز بدون اطلاعات ما از زمین نمی توانند از آسمان ما را حمایت کنند. روس ها نیروهای خود را در لاذقیه به ویژه اطراف فرودگاهی که نیروی هوایی روسیه استفاده می کند، مستقر کرده اند.

فرمانده بکر ادامه داد: روسیه در سال 2012 میلادی حمایت از تحرکات مسلحانه ما را افزایش داده است. میخائیل بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در سال 2014 میلادی با حسن نصرا... ، رهبر حزب ا... لبنان در بیروت دیدار کرد تا درباره تحولات در این منطقه مذاکره کنند. عسیر، مامور سربازگیری و مربی آموزش از لبنان و همچنین فرمانده یگان نیروهای ویژه که در سوریه مبارزه می کنند، مدعی است: حزب ا... تاثیر به سزایی بر روس ها دارد و آن ها نیز در زمینه حفاظت از انبارهای تسلیحاتی روسیه در سوریه به حزب ا... اعتماد دارند .

وی گفت: حزب ا... ارتش سوریه را برای کار با این نوع تسلیحات آموزش می دهد. مسکو نباید هیچ گونه محدودیتی در خصوص نحوه استفاده حزب ا... از تسلیحات روسی که در اختیار دارد، اعمال کند و به طور مثال اگر حزب ا... لازم دید می تواند از این تسلیحات علیه اسرائیل استفاده کند.

۱۳۹۴/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...