نسخه چاپی

بدون مدرك ها هم استاد می شوند

افراد متخصص بدون مدرك به صورت جهشی مدركی معادل كارشناسی و یا كارشناسی ارشد می گیرند.


معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی از راه‌اندازی نخستین دوره هم‌تراز دکترای تخصص در دانشگاه جامع علمی کاربردی با نام مهندسی فن‌آوری خبره خبر داد و اظ‌ها داشت: امیدواریم دانشگاه جامع علمی کاربردی استان نیز سهمی از این دوره داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، ترابی‌زاده در یک نشست خبری با اشاره به متحول شدن ساختار نظام آموزشی دانشگاه علمی کاربردی از مهرماه سال جاری گفت: ۶۰ درصد آموزش‌ها به صورت مهارتی و ۴۰درصد هم دانش بنیان خواهد بود که رشته‌هایی نظیر حسابداری، رایانه و معماری از سیستم علمی کاربردی حذف و گرایش‌های تخصصی برای آن‌ها تعریف شده است.

وی با اشاره به نظام آموزشی جدید که نظام جامع مهارتی نام دارد، عنوان کرد: این نظام سه زیرشاخه دارد که نظام آموزش مهارت و فن‌آوری یکی از آن‌هاست که این نظام چند شاخه فرعی دارد که متولی یکی از نظام‌های فرعی، دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه فنی حرفه‌ای است.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی ادامه داد: عناوین مقاطع دوره‌ها هم تغییر پیدا کرده و مقاطع به کاردانی، مهندسی فناوری ارشد و مهندسی فناوری خبره، کاردانی حرفه‌ای، کار‌شناسی حرفه‌ای، کار‌شناسی حرفه‌ای ارشد و کار‌شناس حرفه‌ای خبره تقسیم بندی شده است.

ترابی‌زاده با اشاره به اینکه در ساختار دوره‌های مهارتی و آموزشی هم تغییراتی ایجاد شده است گفت: نظام تک پودمان هم مصوب شده است و اجرایی می‌شود؛ آموزش‌های تکمیلی بین سطوح تحصیلی هم وجود دارد.

همچنین در حاشیه این نشست سید جلال خوابنما مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مشهد با بیان این مطلب افزود: برخی از افراد خبره اطلاعات تخصصی بالایی دارند اما چون مدرک تحصیلی ندارند نمی‌توانند در این مراکز حضور یابند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در آینده‌ای نزدیک ترتیبی اتخاذ داده می‌شود تا افرادی که متخصص و خبره هستند بتوانند به طور حق التدریس به فعالیت بپردازند و به صورت جهشی به آن‌ها مدرک اعطا شود.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه نظیر چنین اقدامی در کشورهای استرالیا، ژاپن، کره انجام شده است اظهار داشت: مدرک اعطایی که پس از گرفتن آزمون به خبرگان متخصص داده می‌شود معادل کار‌شناسی و یا کار‌شناسی ارشد است.

خوابنما به برخی آموزش‌های تخصصی در فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی نیز اشاره کرد و گفت: آموزش‌های نانو کشاورزی از جمله آموزش‌هایی است که در هیچ جای دنیا نظیر ندارد و در ۲۵۰ ساعت انجام می‌شود.

۱۳۹۱/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...