نسخه چاپی

مدیركل فناوری اطلاعات بانك مركزی

در عرض ۳ روز وام ۶ میلیونی بگیرید

مدیركل فناوری اطلاعات بانك مركزی با بیان اینكه طرح خرید اعتباری كالا شامل حال حدود یك‌میلیون تا یك‌میلیون و دویست‌هزار نفر می‌شود، گفت: پس از اینكه درخواست‌ها به بانك‌های عامل برسد، در كمتر از ۳روز این وام پرداخت می‌شود.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو ناصر حکیمی در مورد آخرین وضعیت کارت اعتباری خرید کالای ایرانی، اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی دستور العمل آن برای دستگاه‌ها را ارسال کرد و دستگاه‌ها باید درخواست‌ها را جمع‌آوری و به بانک عامل ارسال کنند تا این وام پرداخت شود.

وی با بیان اینکه بانکها آماده اجرای کارت‌های خرید اعتباری کالا هستند، افزود: این وام به گروه کارکنان دولت و مستمری بگیران و زوجهای جوان پرداخت می‌شود و بلافاصله پس از اینکه درخواست‌ها به بانک‌های عامل برسد، در کمتر از 3 روز این وام پرداخت خواهد شد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی در پاسخ به این سؤال که چرا میزان وام خرید کالای ایرانی از 10 میلیون به 6 میلیون تومان کاهش یافت، گفت: تصمیم سازمان مدیریت و برنامه ریزی این بود که طوری این طرح اجرا و وام پرداخت شود که حداقل حدود یک‌میلیون تا یک‌میلیون و دویست‌هزار کارت صادر شود.

وی افزود: زوجهای جوان با کد رهگیری وام قرض الحسنه می‌توانند برای کارت خرید کالا ثبت نام کنند و مدارک دیگری لازم نیست؛ کارکنان دولت و مستمری بگیران هم برای تقاضا می‌توانند به مدیریت منابع انسانی و کارگزینی خود مراجعه و ثبت نام کنند و متقاضیان پس از نهایی شدن تقاضا باید به بانک عامل مراجعه کنند.

حکیمی تصریح کرد: فعلاً منابع کافی وجود ندارد، فقط 4200میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافته است و بانک مرکزی بیشتر از این مبلغ پول پرقدرت تزریق نمی‌کند؛ فعلاً این مبلغ 4200میلیارد تومان را به گروه‌های هدف اختصاص می‌دهیم و ممکن است یک ماه بعد به این نتیجه برسیم که از این مبلغ چیزی باقی مانده که در آن زمان به گروه‌های دیگر هم اختصاص می‌یابد؛ بستگی دارد که این طرح چگونه پیش برود.

وی با بیان اینکه اگر اعتبارات دیگری پیش‌بینی و اضافه شود در مرحله بعدی برای افرادی غیر از این سه گروه نیز کارت خرید اعتباری کالا صادر خواهد شد، افزود: قرار بود بسته خروج از رکود در مدت 6 ماه اجرا شود، پیش‌بینی شده بود که طرح تسهیلات 25میلیونی خودرو طولانی‌مدت اجرا شود و پشتبند آن کارت اعتباری خرید و بعد از آن کالای واسطه‌ای را اجرایی کنیم.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی ادامه داد: طرح 25 میلیونی خرید خودرو خیلی سریع تمام و یک فاصله زمانی بین این دو طرح ایجاد شد و از طرفی انتظار شکل گرفت و صدا و سیما، رسانه‌ها و تولید کننده فشار را وارد کردند که زود اجرا کنیم، اصلاً موضوعی نبود که بخواهیم خیلی زود اجرا کنیم.

حکیمی گفت: قرار بود تا پایان 6 ماه حدود یک‌میلیون کارت اعتباری خرید صادر شود، اما فرآیند اجرایی حدود سه ماه طولانی شد و دلیل آن هم چانه‌زنی با تولیدکنندگان بود و به‌دنبال این بودند که درصد تخفیف و منابع که می‌خواستند بگیرند، ارزان‌تر تمام شود و ما مقاومت می‌کردیم.

وی در مورد ارائه کارت رفاه اجتماعی ایرانیان (کارا کارت) به متقاضیان اظهار کرد: کارا کارت از منابع بانک رفاه تأمین می‌شود و بانک‌ها منابع در اختیار این طرح قرار نمی‌دهند و براساس دستور العمل این طرح، منابع بانک‌ها درگیر نمی‌شود و منابع توسط فروشگاه تأمین می‌شود و بانک فقط تضمین می‌کند که این پول را از مشتری بگیرد.

۱۳۹۴/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...