نسخه چاپی

طارمی: نه نفت تهران و نه هیچ تیم دیگر؛ در ایران فقط پرسپولیس

گفتگوی خولاندنی با مربی پرسپولیس

منصور قنبرزاده در مصاحبه با یكی از خبرگزاری‌ها گفت: «پیشنهاد معاوضه بیرانوند به پرسپولیسی‌ها را داده‌ام.» مدیرعامل نفت تهران گرچه اسمی از گزینه پیشنهادی خود نداده اما در ادامه گفته؛ «مگر قیمت بیرانوند از طارمی كمتر است؟!»

به گزارش وب سایت نود به نقل از خبرورزشی، به نظر می‌رسد نفتی‌ها سنگ بزرگی پیش پای پرسپولیسی‌ها انداخته و خواستار مهدی طارمی ستاره پرسپولیس شده‌اند. در همین راستا شنیدن نظرات مهدی طارمی درباره این موضوع خالی از لطف نیست.

اگر موافق باشي، مي‌خواهيم از تيم اميد شروع كنيم. بازي اين تيم مقابل سوريه را ديدي؟
زمان پخش مسابقه تمرين داشتيم اما گل‌هاي بازي را ديدم و لذت بردم.

تصور مي‌كرديم بعد از خط خوردن احمد نوراللهي دوست صميمي‌ات، ديگر تمايلي به...
(حرف‌مان را قطع مي‌كند) اصلاً حرفش را هم نزنيد. مسئله احمد را هم ما و هم خودش فراموش كرديم. الان اسم تيم كشورم وسط است. همه هم متفق‌القول منتظر پيروزي‌هاي تيم اميد هستيم. به نظرم تيم اميد خيلي خوب كار كرد در حالي كه معمولاً در شروع تورنمنت‌ها بد بوديم و اين بار خدا را شكر با برد آغاز كرديم.

در صورت صعود تيم اميد كشورمان به المپيك، مي‌توانيم از سه سهميه بزرگسال استفاده كنيم. آيا دوست داري همراه تيم به المپيك بروي و جزو اين سه سهميه باشي؟
حضور در المپيك براي هر ورزشكاري باعث افتخار است و من هم از اين قاعده مستثني نيستم اما شما اجازه بدهيد اول تيم به اميد خدا به المپيك صعود كند و بعد ببينيم نظر كادر فني چيست.


ليونل مسي هم براي حضور در المپيك ۲۰۰۸ پكن خيلي سختي كشيد. باشگاه بارسا مخالف بود اما كمك گوارديولا كه تازه سرمربي اين تيم شده بود، باعث شد ستاره آرژانتيني به آن رقابت‌ها برود.
طفلكي سردار آزمون هم همين حالت را دارد. با توجه به اينكه مسابقات اميدها يا المپيك جزو بازي‌هاي رسمي فيفا محسوب نمي‌شود، بنابراين باشگاه روستوف او را در اختيار تيم اميد نگذاشت. اميدوارم تيم كشورمان به المپيك صعود كند و سردار و جهانبخش هم بتوانند به تيم كمك كنند.


گل ارسلان مطهري را ديدي؟
بله، ارسلان مطهري مهاجم باكيفيتي است كه طي يكي، دو سال اخير هم در ليگ برتر خيلي خوب كار كرده و روند رو به رشدي داشته است. او جزو خوب‌هاي تيم اميد محسوب مي‌شود.


خودت چند ماه براي حضور در تيم اميد كم داشتي؟
حدود يك سال كم آوردم! (مي‌خندد)


لابد شنيدي كه نفتي‌ها خواهان معاوضه عليرضا بيرانوند با تو شده‌اند. نظري نداري؟
عليرضا بيرانوند گلر خوبي است. به طور حتم كادر فني ما شناخت كافي از او دارند و به همين خاطر هم بيرانوند را انتخاب كرده‌اند. با توجه به اينكه بيرانوند بازيكن نفت تهران محسوب مي‌شود، بنابراين فرآيند جدايي‌اش بايد با موافقت باشگاه صورت پذيرد. البته به شخصه معتقدم سوشا مكاني گلر خوبي است و اميدوارم مشكلش حل شود اما آمدن عليرضا بيرانوند هم مي‌تواند به پرسپوليس كمك كند.

با زيركي خاصي جواب ما را ندادي‌ها!
بنويسيد نه نفت تهران و نه هيچ تيم ديگر. در ايران فقط براي پرسپوليس بازي مي‌كنم.

حالا فردا روز اگر يك تيم صنعتي پيشنهاد ۲ يا ۳ ميلياردتوماني جلوي تو گذاشت، دست و پايت نخواهد لرزيد؟!
اتفاقاً پارسال همين اتفاق افتاد. يك تيم صنعتي كه احترام خاصي هم براي مدير آن قائل هستم، ۳ برابر پرسپوليس به من پول مي‌داد اما نپذيرفتم.

اين تيم سپاهان بود؟
من اسمي از تيمي نمي‌برم. حرفي هم از اين پيشنهاد نمي‌خواستم بزنم و در جواب شما اين مسئله را عنوان كردم.

حالا پيغام تو به نفتي‌ها چيست؟
نفت تهران مربي بزرگي به نام عليرضا منصوريان دارد. منصور قنبرزاده هم مدير كاربلدي است و اميدوارم تصميمي بگيرند كه هم به نفع نفت تهران باشد، هم باشگاه پرطرفدار پرسپوليس و هم عليرضا بيرانوند. به هر حال اين گلر ملي‌پوش دوست دارد در تيم بزرگ پرسپوليس توپ بزند اما من يكي با تمام احترامي كه براي نفت تهران قائلم، به اين تيم نمي‌روم و فقط در پرسپوليس توپ مي‌زنم.

راستي كريستيانو رونالدو هم كه توپ طلا را نبرد!
براي رونالدو وقت زياد است كه باز هم توپ طلا ببرد.


در ۳۱ سالگي؟!
اشكالي ندارد، رونالدو پير نمي‌شود.


حق ليونل مسي بود كه توپ طلاي امسال را ببرد؟
نمي‌شود گفت حقش نبود ولي قلباً دوست داشتم كريستيانو رونالدو برنده توپ طلا شود.

تو كه اين همه به رونالدو علاقه داري، چرا شماره ۷ نمي‌پوشي؟
كسي جرأت نمي‌كند شماره ۷ پرسپوليس را بپوشد. اين شماره پيراهن در قرق
سلطان است!

ولي در مصاحبه‌اي كه با علي پروين داشتیم، او رضايت داد تو شماره ۷ را بپوشي.
اين نظر لطف علي‌آقاست اما من به خودم اجازه چنين جسارتي را نمي‌دهم.

شايد هم از سرنوشت بازيكنان شماره ۷ سابق پرسپوليس عبرت گرفتي!
اصلاً و ابداًً! من به هيچ‌عنوان خرافاتي نيستم. همان‌طور كه گفتم شماره ۷ پرسپوليس در قرق سلطان است و به نظرم بايد به احترام بزرگي علي پروين بايگاني شود.

(به شوخي) بسيار خوب، بعد از چند روز خوردن و خوابيدن و استراحت كردن در بوشهر، اوضاع بدني‌ات در آغاز تمرينات چطور بود؟
در بوشهر نه خورديم و نه خوابيديم! به هر حال بعد از ۱۷ هفته سخت و فشرده لازم بود چند روزي هم استراحت كنيم. با اين حال از تمرينات انفرادي هم غافل نبودم.

شنيديم همراه پدرت، حسين و دانيال ماهيني در بازي‌هاي دوستانه هم حضور پيدا كردي.
به هر حال مردم استان بوشهر خيلي به بنده لطف دارند و به شهرهاي مختلفي دعوتم كردند. ما هم مي‌رفتيم، بازي مي‌كرديم و از بودن كنار هم لذت مي‌برديم. هم فال بود و هم تماشا!

مثل ريوالدو و پسرش، تو هم با پدرت همبازي شدي. درست است؟
ريوالدو و پسرش در يك بازي رسمي همبازي شدند اما ما در شهرستان خورموج و در يك بازي دوستانه كنار هم بازي كرديم. البته همين‌جا بايد بگويم پدرم از فوتباليست‌هاي خوب بوشهر بود و خيلي هم بازي را جدي مي‌گيرد. جرأت نمي‌كنم جلوي پدرم كوچك‌ترين اشتباهي مرتكب شوم.

چرا بازي دوستانه در خورموج نصفه‌كاره تعطيل شد؟
از بس كه هم‌استاني‌هايم لطف داشتند. دقيقه ۳۰ به خاطر ازدحام جمعيت و پر شدن ظرفيت استاديوم، بازي تعطيل شد.

واقعاً فكرش را مي‌كردي روزي به جايگاهي برسي كه توي شهرهاي اطراف بوشهر اين‌قدر تو را بشناسند و به خاطرت يك بازي فوتبال تعطيل شود؟
همه‌اش لطف آن بالايي است. هميشه آرزوهاي دور و درازي داشتم اما نه به اين زودي‌ها! خدا را شكر مي‌كنم كه به جايي رسيدم تا لطف مردم شامل حال من شود.

بي‌رودربايستي از دادن عكس و امضاي يادگاري خسته نمي‌شوي؟
مي‌توانيد از دوستان نزديكم بپرسيد. توي خيابان‌هاي بوشهر، توي اسكله، سر تمرينات پرسپوليس و تهران و هر كجايي كه يك هوادار سمت من بيايد، باعث افتخارم است. در بوشهر كه بودم، پيرمرد، پيرزن و خيلي از هم‌استاني‌هايم مرا شرمنده كردند و من هم هنوز فراموش نكردم از كجا آمدم. اتفاقي هم نيفتاده است.

جالب‌ترين جمله‌اي كه يك بوشهري به تو گفت، چه بود؟
يك بنده خدايي در بوشهر به من گفت كه ما اينجا خيلي سختي كشيديم. خيلي كمبودها در استان خودمان داريم و حالا خوشحال هستيم يك هم‌استاني ما، يك جوان بوشهري به اين نقطه رسيده و... دست آخر به من گفت تو نماينده يك استاني!

نمي‌خواهي زير پيراهنت اسم بوشهر را بنويسي و شادي پس از يكي از گل‌هايت را با مردم شهر و استان خودت تقسيم كني؟
شايد بازي بعدي اين كار را نكنم ولي براي شاد كردن دل مردم بوشهر برنامه خاصي دارم و به زودي همه خواهند ديد.

چرا فوتباليست‌هاي ايراني شادي پس از گل بلد نيستند؟ به طور مثال اين ميلاد محمدي بازيكن راه‌آهن يزدان پس از گلي كه در تركيب تيم اميد مقابل سوريه به ثمر رساند، جوري پشتك زد كه نزديك بود خودش را مصدوم كند!
آن صحنه را ديدم. ميلاد اين بار با معلق زدن نزديك بود خودش را مصدوم كند اما توي گوام نزديك بود ما را به كشتن بدهد! (با صداي بلند مي‌خندد).

(با تعجب) چطور؟!
راستش وقتي براي بازي با گوام به اين كشور رفته بوديم، ما را به يك كلوب تفريحي تيراندازي بردند. آن روز همه ما با تفنگ بادي شروع به تيراندازي كرديم اما ميلاد محمدي اشتباهي يك تفنگ جنگي با فشنگ‌هاي واقعي برداشت و نزديك بود كار دست همه‌مان بدهد كه با دخالت مسئولان سالن به خير گذشت!

سؤالات ما به اتمام رسيد. اگر حرف خاصي داري، در خدمتيم.
يادم رفته بود از بازي ميلاد كمنداني و وحيد حيدريه حرفي بزنم. شنيدم ميلاد از زماني كه وارد زمين شد، روند بازي را عوض كرد و پاس‌هاي خوبي داد. وحيد حيدريه هم جوان مستعدي است و براي هر دو همبازي‌ام و ساير بازيكنان تيم اميد آرزوي موفقيت و صعود به المپيك ۲۰۱۶ ريو را دارم.

۱۳۹۴/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...