نسخه چاپی

تست نظامی آمریكا در پسابرجام

محمدكاظم انبارلویی

ما در جنوب كشور در درياي عمان تا خليج فارس 2 هزار كيلومتر مرز آبي داريم. حراست از مرزهاي آبي كشور در جنوب، يك كار جهادي است. انبوهي از ناوگان دريايي آمريكا و برخي كشورهاي اروپايي در مرز آبي‌ ما آرايش نظامي گرفته‌اند. اين ناوها مجهز به آخرين ادوات نظامي مدرن و پيشرفته هستند. انگيزه صف آرايي در برابر اين ناوهاي هواپيمابر و حراست از حريم آبي كشور، جز عشق به اسلام و ميهن و ملت بزرگوار ايران چيز ديگري نيست.

عصر روز سه‌شنبه دو ناو هواپيمابر جزء جمعي اشرار جهاني در نزديكي جزيره فازي مشغول گشت زني بودند، ناو گروه هواپيمابر ترومن در جنوب شرقي و ناو گروه فرانسوي شارل دوگل در شمال شرقي جزيره فارسي بودند، دو شناور رزمي آمريكايي همراه
10 تفنگدار آمريكايي به محض ورود به مرز آبي ايران توسط دريادلان سپاه پاسداران دستگير مي‌شوند.
فروردين 59 ده ها فروند هواپيما و بالگرد نظامي آمريكا به صحراي طبس آمدند بدون اينكه در مسير خليج فارس تا صحراي طبس تيري به آنها شليك شود. در شهريور همين سال 1200كيلومتر مربع از خاك ميهن عزيز ما از غرب و جنوب مورد هجوم نظامي قرار گرفت بدون اينكه مقاومتي سازمان يافته از سوي قواي نظامي انجام شود.اما امروز در پهناي آبهاي خليج فارس در يك نقطه 10نظامي آمريكا وارد آبهاي ما مي شوند سپاه بلافاصله واكنش نشان مي دهد.اين مراقبت از مرزها و اين ميزان آمادگي واقعاً غرور انگيز است.
اين برخورد نشان از هوشياري، زمان شناسي، مسئوليت شناسي و شجاعت يگان دريايي مستقر در اين نقطه مرزي دارد. واكنش فرزندان ملت در سپاه پاسداران نشان دهنده تسلط كامل آنها در سراسر مرزهاي جنوبي كشور است و واقعاً هم مايه مباهات مي‌باشد. بايد با صداي بلند فرياد زد؛ «زنده باد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي». اصل 150 قانون اساسي كارويژه سپاه پاسداران را نگهباني از انقلاب و دستاوردهاي آن مي‌داند. خداوند رحمت كند امام بزرگوار(ره) را كه مي‌فرمود: «اي كاش من هم يك پاسدار بودم.» جايگاه سپاه در حراست از امنيت داخلي و خارجي نظام مقدس جمهوري اسلامي يك امر پنهان نيست. آمريكا در تحركات خود در سنا و كنگره در وضع تحريم‌هاي جديد غيرهسته‌اي به بهانه‌هاي مختلف، سپاه را هدف قرار داده است و روي محدود كردن قدرت سپاه متمركز است.
اما اين آرزو را به گور مي‌برد. سپاه دست به ماشه در همه جاي كشور براي حفظ انقلاب و دستاوردهاي‌ آن حاضر است. واكنش نظامي ناو آمريكايي به اين دستگيري با اقدامات به موقع نيروهاي سپاه خنثي شد. بايد ديد واكنش‌هاي ديپلماتيك آمريكايي‌ها توسط دستگاه ديپلماتيك ما پاسخ شايسته‌اي مي‌گيرد؟
در دولت گذشته فرزندان ملت با دستگيري تفنگداران انگليسي در آب‌هاي سرزميني جنوب، دست به ماشه بردن خود را در حراست از آب‌هاي سرزميني كشور نشان دادند كه متاسفانه دستگاه ديپلماسي كشور و دولت آن زمان از اين رويداد بهره‌برداري خوبي نكردند. قوانين بين‌المللي، حقوقي را براي طرفين منازعه تعريف كرده‌اند كه دقت در رعايت آن مي‌تواند به عنوان يك رويه مورد استفاده قرار گيرد.
اينكه در آستانه اجراي برجام، آمريكايي‌ها چرا دست به اين نمايش دريايي زده‌اند، واقعا جاي سئوال دارد. از ابتداي عملياتي شدن تعهدات دوطرف در اجراي برجام، ايران اسلامي فراتر از پروتكل، اعتمادسازي كرده است. حتي دولت در اجراي برجام تعجيل نموده و برخي خطوط قرمز مجلس را هم درنورديده است. اما طرف آمريكايي نه تنها هيچ علامتي از حسن نيت از خود بروز نداده است بلكه در عادي‌ترين شرايط 25 مورد به تحريم‌هاي گذشته افزوده و تاكنون هم هيچ تحريمي را نه لق كرده و نه لغو!
هر روز از كنگره و سنا صدايي مبني بر تداوم خصومت عليه ملت ايران مي‌شنويم. اوباما در واكنش به اين صداها با برخي همراهي و با برخي همياري و در مورد برخي هم سكوت كرده است. انگار نه انگار امضاي دولت او همراه پنج قدرت ديگر جهاني پاي اين قرارداد يا تفاهم‌نامه برجام است.

۱۳۹۴/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...