نسخه چاپی

مسكّن ها را فقط ۳ روز مصرف كنید

رئیس داروخانه های دانشگاه علوم پزشكی تهران در خصوص داروهای مسكنی كه مردم بدون نسخه مصرف می كنند، گفت: درد با مصرف مسكن باید ظرف سه روز تسكین یابد در غیراینصورت باید به پزشك مراجعه شود.

به گزارش نما ، ایرنا به نقل از دکتر خیرالله غلامی نوشت: توصیه می شود، مسکن برای دردهائی مانند پا درد، زانو درد یا کمردرد، بیش از دو تا سه روز مصرف نشود.

وی خاطرنشان کرد: هرچند در مواقعی می توانیم داروهائی را بدون تجویز پزشک استفاده کنیم اما این داروها معمولا برای بیشتر از دو و سه روز نیست و بعد از آن یا درد باید تسکین یابد یا باید توسط پزشکی تشخیص داده شود و داروی مناسبی تجویز شود.

وی تصریح کرد: اگر مسکن ها بطور طولانی مدت مصرف شوند می توانند منجر به از کار افتادگی کلیه ها شوند.

طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، تجویز و مصرف مسکن ها در کشور روند رو به رشدی دارد در حالی که انتظار می رود برای بیمار سرپائی، داروی مسکن تزریقی، تجویز و مصرف نشود.

مسکن ها دسته ای از داروهای بسیار پرکاربرد در پزشکی به شمار می آیند که برای کاهش درد و کنترل آن استفاده می شوند. میلیون ها نفر در سراسر جهان ، هر روز از مسکن ها برای دردهای سرپائی مانند سردرد استفاده می کنند این در حالی است که پزشکان معتقدند مصرف بی رویه مسکن ها عوارضی مانند افزایش فشار خون و بیماری های قلبی عروقی را همراه دارد.

۱۳۹۴/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...