نسخه چاپی

بزرگترین مشتری نفت ایران در پسا تحریم

ایران در حال حاضر ۲۲ كشتی نفت‌كش غول پیكر در اختیار دارد كه ۱۳ فروند از آنها با ظرفیت كامل بر روی دریا و با رفع تحریم‌ها آماده راهی شدن به اروپا و هند هستند.

به گزارش نما به نقل از مهر، در همین حال، با اجرای برجام، قرار است تولید نفت ایران در مرحله نخست، ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد و به تدریج ۵۰۰ هزار بشکه دیگر هم به صادرات نفت این کشور در روز افزوده خواهد شد.

همچنین یک مقام ارشد ایرانی که خواست نامی از او برده نشود، در مصاحبه با رویترز گفت: مقصد اصلی این نفتکش‌ها هند هستند.

این مقام ارشد ایرانی به این نکته اشاره کرد که تقاضا هند برای نفت از سایر کشورهای آسیایی بیشتر است و ما هم همچون سایر رقبای خود نظر ویژه ای به هند داریم.

این مقام ایرانی در ادامه گفت: قصد داریم صادرات خود را به هند با رفع تحریم‌ها، ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهیم، این در حالی است که صادرات فعلی ایران به هند تحت شرایط تحریم روزانه ۲۶۰ هزار بشکه است.

همچنین این مقام ارشد ایرانی تصریح کرد: پالایشگاه‌های نفت هند اعلام کرده‌اند که با شرایط فعلی قیمت نفت و فروش بیشتر خودرو در این کشور خواهان واردات بیشتر نفت از ایران هستند و آمار سالانه فروش خودرو هند در حال حاضر بیشتر از چین است.

در همین حال، مدیر عامل شرکت نفت «اسار» هند گفت: با ایران رابطه دیرینه ای داریم و با رفع تحریم‌ها، واردات خود را افزایش خواهیم داد.

از این رو به دلیل رشد کند اقتصادی چین، کره جنوبی و ژاپن، صادرات نفت ایران به این کشورها قابل توجه نخواهد بود و مقصد اصلی صادرات ایران در آسیا به هند خواهد بود.

این در حالی است که کره جنوبی پیشتر اعلام کرده بود که به دلیل رشد کند اقتصادی این کشور، انتظار افزایش واردات نفت از ایران را نخواهد داشت و ژاپن هم اعلام کرده است که همان مقدار واردات نفتی را که با ایران توافق کرده بود، متعهد است.

همچنین پیش بینی می‌شود مشتریان بزرگ سابق نفتی اروپایی ایران از قبیل ایتالیا، یونان و اسپانیا به صف مشتریان نفتی ایران بازگردند.

۱۳۹۴/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...