نسخه چاپی

برخورد نیروهای سپاه با تفنگداران آمریكایی خردمندانه بود

امام جمعه اراك گفت: برخورد نیروهای سپاه پاسداران با تفنگداران آمریكایی خردمندانه و برگرفته از عزت و اقتدار ایران اسلامی است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های امروز نماز جمعه اراک، برخورد نیروهای سپاه با موضوع تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس را خردمندانه و همراه با هوشیاری، احترام و عزت ایرانی عنوان کرد و افزود: این برخورد دشمنان ایران را متعجب ساخته است.

وی اظهار کرد: نیروهای سپاه، 10 تفنگدار آمریکایی را رها کردند و شیوه برخورد آنها با این تفنگداران و برخورد اخلاقی این نیرو با این افراد که با دو شناور به آب‌های ایران وارد شده بودند، نشانگر قدرت، هوشیاری و بصیرت و آگاهی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سایه راهبری‌های حکیمانه مقام معظم رهبری است.

دری نجف‌آبادی گفت: جریان‌هایی همچون داعش و دیگر جریان‌های تکفیری، صهیونیست‌ها و آل‌سعود باید به این موضوع توجه کنند و بدانند که از مواجهه با ایران دستاوردی نخواهند داشت و تعرض به ایران امری غیرممکن است، زیرا روحیه شهادت‌طلبی در این کشور زنده است و جریان دارد و مردم این کشور تا پای جان از تمامیت ارضی خود محافظت کرده و به شهادت افتخار می‌کنند.

وی افزود: ملت ایران به خداوند توکل دارند و از دفاع جانانه از کشورشان دریغ نمی‌کنند. ملت ایران به دنبال زندگی با عزت و بدون ذلت است و این رویکرد باید مورد توجه مدعیان قدرت در منطقه قرار بگیرد.

دری نجف‌آبادی به ایام اجرای برجام نیز اشاره کرد و افزود: مقرر است که با اجرای برجام آمریکا از بازی‌های سیاسی دست بردارد و تحریم‌ها لغو شود که امیدواریم این مهم محقق شده و آمریکا به تعهدات خود در قبال ایران عمل کند.

وی بر لزوم توجه و برنامه‌ریزی در خصوص رونق کارخانجات و واحدهای صنعتی در دوران پسابرجام تاکید کرد و افزود: باید برای شرایط پسابرجام برنامه‌های اصولی داشته و به درستی از فرصت‌هایی که بوجود می‌آید، بهره ببریم.

دری نجف‌آبادی به ثروت سرشار آل سعود اشاره کرد و افزود: ملت‌ها نمی‌توانند با ثروت‌های بادآورده و پول نفت به رشد و توسعه دست یابند، هر ملتی برای رشد و ارتقای جایگاه خود نیازمند تلاش و پشتکار است.

وی هم‌چنین به انتخابات پیش رو اشاره کرد و با تاکید براین‌که انتخابات مظهر اراده و اقتدار نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران است، گفت: تلاش برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات و ایجاد فضای ادب و اخلاق در جریان برگزاری انتخابات از ضروریات است.

دری نجف‌آبادی با بیان این‌که مجریان، کاندیداها و مسئولان ستادهای انتخاباتی و طرفداران کاندیداها باید رعایت ادب و اخلاق را سرلوحه امور قرار دهند، افزود: مردم نیز باید حضور باشکوه و حداکثری در انتخابات را مورد توجه قرار دهند و با حضور حداکثری در انتخابات قدرت خود را به منصه ظهور گذاشته و در انتخابات نیز انتخاب اصلح را مدنظر قرار دهند.

وی به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر نیز اشاره کرد و با تاکید بر لزوم حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن گفت: سرنگون شدن رژیم پهلوی نشان داد ظلم و جور پابرجا نخواهد ماند و آل سعود نیز باید بداند که این سرنوشت برای او نیز اتفاق خواهد افتاد.

دری نجف‌آبادی در خصوص افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی نیز گفت: این اقدام نشانگر توان بالای مهندسی و علمی ایران و مایه افتخار این کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تاکید اسلام بر تربیت اشاره کرد و افزود: انسان برای تاثیرگذاری بر جامعه و ایفای نقش خود برای رشد و تعالی جامعه نیازمند تربیت است و در غیر این صورت آنچه از انسان نصیب جامعه می‌شود تخریب و نابسامانی است.

امام جمعه اراک، انقلاب اسلامی را زمینه ساز رواج عوامل تربیت انسان عنوان کرد و افزود: نماز جمعه یکی از بسترهای انتقال مکارم اخلاق در میان مردم است.

۱۳۹۴/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...