نسخه چاپی

قیمت طلا افزایش یافت

قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۰۷۹ دلار و ۸۱ سنت رسید.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: قیمت طلا پس از کاهش در 4 جلسه از 5 جلسه گذشته، امروز افزایش یافت و فلز زرد تحت تاثیر فشار ناشی از ترمیم بازارهای بورس، در مسیر ثبت بزرگترین افزایش قیمت هفتگی از اوایل نوامبر تاکنون قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1079 دلار و 81 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز 0.6 درصد افزایش داشت و به 1079 دلار و 9 سنت رسید. فلز زرد از ابتدای هفته تاکنون 2.2 درصد افت داشته که بیشترین کاهش هفتگی از هفته منتهی به 6 نوامبر تاکنون بوده است.
ترمیم بازارهای بورس جهان و افزایش قیمت نفت عاملی منفی برای قیمت طلا محسوب می شود.
شو جیانگ تحلیلگر موسسه گلدمن ساکس گفت: «تغییر مثبت در بازارهای بورس تاثیری کاهشی بر قیمت طلا دارد.»
«بسیاری انتظار ندارند فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه ژانویه مجددا افزایش دهد، اما این حرفها مطرح است که نرخ بهره در آینده افزایش بیشتری خواهد داشت و این موجب می شود قیمت طلا پایین باقی بماند.»
در حالی که آشفتگی در بازارهای بورس چین به اشتها برای ریسک پذیری آسیب زده بود، فلز زرد هفته گذشته به بالاترین رقم 2 ماه گذشته یعنی 1112 دلار رسید، اما احتمال افزایش مجدد نرخ بهره موجب شده تا حجم معاملات کاهش یابد.
فدرال رزرو آمریکا در ماه دسامبر نرخ بهره را افزایش داد و توجهات معطوف این مسئله شد که چند نوبت افزایش مجدد نرخ بهره ممکن است در سال 2016 اتفاق بیافتد.
حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز چهارشنبه 2.4 تن افزایش یافت و کل ورود سرمایه به این صندوق در سال جاری به 11.7 تن رسید.

۱۳۹۴/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...