نسخه چاپی

گره كور نیم فصل پرسپولیس چه زمانی باز می شود!

دروازه بان از نان شب هم برای پرسپولیس واجب تر است

عکس خبري -دروازه بان از نان شب هم براي پرسپوليس واجب تر است

پرسپولیس نیم فصل لیگ برتر را درحالی به پایان رساند كه یكی از نقاط ضعف عمده این تیم از سوی كارشناسان درون دروازه بوده است.

گزارش: علیرضا حاجی میرزابابا- پرسپولیس تمریناتش را بایک دروازه انجام می دهد چرا که این تیم درحال حاضر دروازهبان ندارد. برانکو و مسئولان پرسپولیس به تکاپو افتاده اند تا بعد از منتفی شدن تقریبی ماجرای علیرضا بیرانوند دروازهبان تیم نفت هرچه زودتر تکلیف دروازه تیمشان را مشخص کنند. طبق آخرین اخبار به گزینه های داخلی پرسپولیس چند گزینه خارجی اضافه شده اند که انتقال آنها به پرسپولیس محتمل به نظر میرسد.


مکانی هست اما دروازهبان می خواهیم


 برانکو ایوانکوویچ و بازیکنان پرسپولیس چندروزگذشته و درابتدای تمرین شوکه شدند چرا که سوشا مکانی بعد از آزادی از زندان در تمرین حضور یافته وبا برانکو صحبت کرد. او البته پس از آن به باشگاه پرسپولیس رفت تا با علی اکبرطاهری مدیرعامل باشگاه درباره آیندهاش در پرسپولیس صحبت کند. برانکو اما بعد از این اتفاق در تمرین پرسپولیس به خبرنگاران گفت: « سوشا مکانی بازیکن پرسپولیس است و طبیعی است که او برای روشن شدن وضعیتش به باشگاه آمده باشد اما نمیدانم بین او و مسئولان باشگاه چه صحبتهایی مطرح شد. » او درباره انتخاب یک جانشین برای سوشا مکانی نیز گفت: « مکانی بازیکن پرسپولیس است اما ما دنبال دروازهبان هستیم به این خاطر که ایمان صادقی از جمع ما جدا شده و حتما باید یک دروازهبان جایگزین او کنیم.»


 بازگشت علیرضا حقیقی

روزنامه پیروزی که نزدیکترین نشریه کاغذی به باشگاه پرسپولیس است چند روزگذشته عکس روی جلد خود را به علیرضا حقیقی دروازهبان ملی پوش روبین کازان و سابق پرسپولیس اختصاص داد و نوشت: « ماجرای پیوستن حقیقی به پرسپولیس جدی شد» این روزنامه همچنین نوشت که اختلاف و نارضایتی حقیقی از وضعیتش در تیم روسی و تمایل پرسپولیس به جذب دروازهبان باعث شده تا مدیران پرسپولیس به فکر بازگرداندن حقیقی باشند. البته شاید این پیشگویی نوعی جریان سازی رسانهای برای دادن یک گزینه جدید به باشگاه باشد اما شاید حقیقی منطقی ترین گزینه ایرانی حال حاضر پرسپولیس باشد. هرچه باشد او بیشتر عمر فوتبالش را از کودکی تا جوانی در پرسپولیس گذرانده است و اکنون نیز بعد از تجارب ارزشمندی که در جام جهانی و جام ملتهای آسیا و بازی در لیگ های اروپایی بهدست آورده شاید گزینه خوبی به نظر برسد اما برانکو ایوانکوویچ با ابراز بی خبری از چنین گزینه ای خبر روزنامه پیروزی را تبدیل به یک مانور رسانهای می کند: «از مذاکره باشگاه حقیقی بیاطلاع هستم.»


 طعم شیرین حضور در تیم پرطرفدار

 کم هستند بازیکنانی که واقعا تمایل به حضور در تیمهای بزرگ و پرطرفدار را نداشته باشند و به نظر کمتر بازیکنی است که طعم حضور در یکی از این باشگاهها را بچشد و بتواند از آن دل بکند.
علیرضا بیرانوند تا قبل از آنکه به عنوان گزینه جدی پرسپولیس مطرح شود دروازهبان ملیپوش و یکی از بهترین های فوتبال ایران بود اما وقتی به محض مذاکره با پرسپولیس به مدت چند روز تیتر اول رسانه ها شد و به قول خودش هزاران لایک در فضای مجازی گرفت نه تنها علایق کودکی اش را فراموش کرد که انگار دیگر نمی تواند خودش را به حضور درنفت راضی کند. با اینکه گفته می شود او به اردوی نفت تهران در ترکیه ملحق شده و این به معنای منتفی بودن حضور او است اما بهنظر هنوز ماجرای حضور بیرانوند در پرسپولیس صددرصد منتفی نشده است. علیرضا منصوریان که یکی از مخالفان بزرگ انتقال بیرانوند به پرسپولیس بود بعد از آنکه ازسوی هوادارانش در استقلال مواخذه شد که چرا به پرسپولیس بازیکن میدهد درگفت و گو با یکی از روزنامه های ورزشی صبح کشور گفت: « بیرانوند از نظر روحی- روانی آماده حضور در پرسپولیس نیست.»
شاید منظور منصوریان به کارهایی است که بیرانوند بعد از مخالفت نفت با انتقالش انجام داده است. بیرانوند قبل از سفر نفت به ترکیه به این باشگاه رفت تا مطالباتش را بگیرد چرا که او قبل از آن به مسئولان نفت اعلام کرده بود که حالا که نمی گذارند به پرسپولیس برود حق و حقوقش را بدهند اما بعد ازاینکه مسئولان نفت از پرداخت مطالبات سرباز می زنند حتی دروازهبان جوان با دلخوری در باشگاه گرد و خاک هم می کند.
بعد از آن هم پیش از سفر به ترکیه در گفت و گویی که با سایت های مختلف داشت از مسئولان نفت درخواست کرده که اجازه حضورش در پرسپولیس را صادر کنند. بیرانوند حتی رسما اعلام کرده که تنها مخالف این انتقال علیرضا منصوریان است.
 

گزینه های جدید

 برانکوایوانکوویچ درآخرین کنفرانس خبری اش اعلام کرد که علاقمند به جذب محسن فروزان بوده است اما این دروازهبان به راه آهن پیوست . به غیر او برانکو تمام تلاشش را انجام داده تا اسمی از دیگر گزینه های مدنظر باشگاه نبرد اما روز گذشته سایت مشرق نیوز در گزارشی اعلام کرد که گزینه های جدید دروازه پرسپولیس را یافته است که براساس همین گزارش اکنون محتمل ترین گزینه ها به شمار می آیند.
ماجرا این است که برانکو بعد از مشکلات دروازه پرسپولیس پیشنهادهای زیادی را به عنوان گزینه جذب دروازهبان در اختیار داشته است. غیر از فروزان و بیرانوند صحبت از مهرداد طهماسبی و محمد باقر صادقی هم بود. درمیان گزینههای خارجی به غیر نیلسون که خودش درخواست بازگشت داشت یک دروازهبان برزیلی دیگر نیز به سرمربی پرسپولیس معرفی شد که او هیچکدام را نپذیرفت. اما سرمربی پرسپولیس یک دروازهبان کروات که درلیگ مجارستان بازی می کند گزینه اصلی پرسپولیسیها درحال حاضر هستند. براساس این گزارش دو دروازهبان کروات در لیگ مجارستان حضور دارند . نفر اول بوزیدار رادوسویچ دروازهبانی 26 ساله با بلندی قامت 186 سانتیمتر. دومین گلر کروات شاغل در لیگ یک مجارستان هم ایوان رادوس است که 31 سال سن دارد. ایوان 195 سانتی متر بلندی قامت دارد. به نظر می رسد گلر مدنظر برانکو برای پرسپولیسیشدن بوزیدار رادوسویچ باشد.این دروازهبان با قراردادی 175 هزار یورویی به دبرسن پیوسته است. رادوسِویچ در فصل 11-2010 لیگ یک کرواسی برای تیم سرشناس هایدوک اشپیلیت بازی کرده است. ظاهرا این دروازهبان تا نیمه سال 2017 با دبرسن قرارداد دارد اما مبلغ پایین قرارداد یاد شده کمک خواهد کرد تا پرسپولیس راحتتر از حد تصور این گلر را به خدمت بگیرد.
اما درکنار این گزارش گزینه های دیگری هم هستند که برای پیوستن به پرسپولیس مطرح شده اند. یکی از این گزینه ها ایگنتی نستروف دروازهبان اهل کشور ازبکستان بود که حتی گفته میشود باشگاه با او مذاکره هم کرده است. براساس اخبار خبرگزاریهای مختلف گویا پیشنهاد این دروازهبان برای حضور در پرسپولیس 120 هزار دلار بوده است و به این دلیل که بازیکن آسیایی محصوب میشود گزینه مناسبی به نظر میرسد پرسپولیس درحال حاضر سه بازیکن خارجی دارد و برای جذب بازیکن خارجی باید یک نفر را کنار بگذارد مگر آنکه بازیکنی از کشورهای آسیایی بگیرد.
 

دروازهبانان نیم فصل اول

 پرسپولیس نیم فصل لیگ برتر را درحالی به پایان رساند که یکی از نقاط ضعف عمده این تیم از سوی کارشناسان درون دروازه بوده است. سوشا مکانی ابتدای فصل را به خاطر محرومیت از دست داد و ایمان صادقی در سه بازی 10 گل خورد تا پرسپولیس به قعر جدول برود. سوشا مکانی هم آنقدر حاشیه، محرومیت و اشتباههای فنی داشت بسیاری از گلهای دریافتی پرسپولیس به خاطر همین مشکلات درون دروازه شکل گرفت. شاید به همین خاطر بود که در نیم فصل وقتی ایمان صادقی به تیم خونه به خونه پیوست و حتی آن اتفاق برای سوشا مکانی افتاد این نظریه بین برخی هواداران شکل گرفت که این توفیق اجباری برای پرسپولیس میتواند باعث استحکام دروازه و حتی رسیدن به قهرمانی و موفقیت باشد. ایمان صادقی دروازهبان سابق پرسپولیس اما بعد از جدایی ازاین درباره دلایل جدایی و شرایطش در این باشگاه گفت: « در مورد دلخوریام از برانکو میتوانم بگویم که فوتبال بالا و پایین دارد و من سعی کردم با این شرایط کنار بیایم. برانکو مربی من بوده و بابت زحماتی که برایم کشیده است از او ممنونم. همیشه برای مربیان خود احترام قائل بودهام و برای برانکو و پرسپولیس هم آرزوی موفقیت دارم.» او درباره انتخاب دروازهبان برای پرسپولیس نیز گفت: «تا آنجا که من میدانم دوستان از یک ماه قبل از بازی با استقلال خوزستان به دنبال جانشین برای من بودند و با برنامهریزی قبلی بیش از 70 گزینه به باشگاه معرفی شده بود! یکسری از دلالها شبها جلوی در باشگاه پرسپولیس میخوابیدند تا اول صبح یک دروازهبان به باشگاه معرفی کنند. چند دروازهبان هم به باشگاه پیغام داده بودند حاضرند مجانی برای پرسپولیس بازی کنند. خیلی دوست داشتم در پرسپولیس بمانم، چون تازه با جو تیم آشنا شده بودم و شرایط روحیام خیلی خوب بود. متأسفانه مرا مجبور به جدایی کردند. مسئولان باشگاه به من گفتند که برانکو خواسته راهی تیم دیگری شوم تا بیشتر بازی کرده و پیشرفت کنم. به هر حال آنهایی را که باعث جداییام از پرسپولیس شدند، به خدا واگذار میکنم. دلالها خیلی تلاش کردند این اتفاق رخ دهد تا دروازهبان مدنظر خود را به باشگاه بیاورند. ضمن اینکه برای پرسپولیس هم آرزوی موفقیت دارم و آرزو میکنم پرسپولیس قهرمان لیگ شود. واقعاً این تیم شایستگی قهرمانی در لیگ برتر را دارد. »

۱۳۹۴/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...