نسخه چاپی

تجویز رایگان واكسن سرطان ریه در كوبا

رسانه ونزوئلایی «كورئو دل اورینوكو» گزارش داد كه مركز مولكولی ایمونولوژی كوبا اولین واكسن سرطان ریه را در اختیار بیماران كوبایی مبتلا به این بیماری قرار داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، مرکز مولکولی ایمونولوژی کوبا اولین واکسن سرطان ریه را به صورت کاملا رایگان در دسترس همه بیماران کوبایی که از این بیماری رنج می‌برند، قرار داد.

به گفته کارشناسان، این واکسن نوعی درمان جدید برای معالجه بیماری سرطان ریه محسوب می‌شود که اساسا بدون این‌که کیفیت زندگی بیماران را تحت تاثیر قرار دهد از پیشرفت بیماری در بدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

«آرلهه دیاز» یکی از کارشناسان کوبایی در این‌باره گفت: تاثیرات ناشی از واکسن مزبور فرصت افزایش طول عمر را در اختیار بیماران قرار می‌دهد البته در این نوع معالجه تومورهای سرطانی به طور کلی در بین نمی‌روند اما رشد و افزایش آن‌ها متوقف خواهد شد به طوری‌ که کیفیت زندگی افراد مبتلا به بیماری سرطان ریه نیز با این روش درمانی افزایش می‌یابد.

با وجود این‌که تحریم‌های اقتصادی یک جانبه آمریکا در کوبا همچنان ادامه دارد به نظر می‌رسد که واکسن بیماری سرطان ریه به زودی وارد بازار شود و بیماران مبتلا به این بیماری در دیگر کشورها نیز به آن دسترسی پیدا کرده و از تاثیرات شگرف آن بهره مند شوند.

«دیاز» همچنین اعلام کرد: تنها کاری که تا این لحظه موفق به انجام آن شده‌ایم، امضای یک قرارداد محرمانه با مرکز تحقیقاتی کوبا برای تبادل اطلاعات مورد نیاز دو طرف بوده است که البته نقطه آغازی برای شروع فاز اول آزمایش‌ها یعنی آزمایش‌های اثربخشی خواهد بود.

در حال حاضر بیماران کوبایی می‌توانند از طریق بیمارستان‌های کشور به واکسن بیماری سرطان ریه دسترسی پیدا کنند در حالی که اتباع خارجی در ابتدا باید وارد سیستم مراقبت‌های پزشکی کوبا شوند و سپس مبلغی را برای عضویت در بخش معالجه پرداخت کنند.

در حال حاضر تنها پزشکان کوبایی اجازه تجویز این واکسن برای بیماران را دارند.

۱۳۹۴/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...