نسخه چاپی

امیر میرزایی حكمتی كیست؟ +عكس

عکس خبري - امير ميرزايي حکمتي کيست؟ +عکس

امیر میزایی حكمتی یك آمریكایی ایرانی‌تبار و یكی از چهار زندانی مبادله شده است كه توسط ماموران وزارت اطلاعات و به اتهام جاسوسی برای سیا و سیستم های اطلاعاتی آمریكا بازداشت شد.

به گزارش نما به نقل از میزان، حدودا 4 سال پیش بود که ماجرای ورود یک جاسوسی آمریکایی با ملیتی ایرانی به کشورمان از سوی وزارت اطلاعات افشا شد، فردی به نام «امیر میرزایی حکمتی» 28 ساله مقیم آمریکا که توسط ماموران وزارت اطلاعات و به اتهام جاسوسی برای سیا و سیستم های اطلاعاتی آمریکا بازداشت شد و پرونده وی در شعبه 15 دادگاه انقلاب مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت.

بعد از بازجویی‌های متهم و اعتراف وی به همکاری با نهادهای اطلاعاتی آمریکا، حکمتی به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا و عضویت در سازمان جاسوسی آمریکا (CIA) علیه جمهوری اسلامی ایران محارب و مفسد فی الارض شناخته و بر همین اساس نیز برای وی کیفرخواست صادر شد. قاضی شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی این جاسوس ایرانی آمریکا را به اعدام محکوم کرد.

خبر محکومیت امیر میرزایی حکمتی به اعدام از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب منتشر شد و دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰ دفتر سخنگوی قوه قضائیه با تایید این خبر گفت: حکم صادره به وکیل متهم ابلاغ شده است و این حکم قابل اعتراض در دیوان عالی کشور است.

حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر تغییر کرد و وکیل حکمتی بیان کرد که شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران «امیر میرزایی حکمتی» را به 10 سال حبس محکوم کردi و این حکم در دادگاه تجدید نظر استان تهران قطعی شده است.

طی ماه‌های اخیر و از زمان شروع مذاکرات هسته‌ای برخی مقامات آمریکایی به موضوع پرونده امیرحکمتی پرداختند، به طوری که چند تن از مقامات بلند پایه آمریکایی با ارسال نامه ای به باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا خواستار پیگیری و آزادی امیر حکمتی از ایران شدند.
26 دی ماه سال جاری با درخواست مبادله این زندانی موافقت شد.

۱۳۹۴/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...