نسخه چاپی

پنجاه و نهمین مرحله یارانه نقدی واریز و قابل برداشت شد

پنجاه و نهمین مرحله یارانه نقدی، ساعت 24 دیروز (شنبه 26 دی ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز و هم اكنون قابل برداشت است.

به گزارش نما به نقل از میزان، پنجاه و نهمین مرحله یارانه نقدی، ساعت 24 دیروز (شنبه 26 دی ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز و هم اکنون قابل برداشت است.

در قانون بودجه امسال دولت موظف و ملزم بوده است (بند «ح» تبصره 20) یارانه خانوارهای پردرآمد را بر اساس شرایط اقلیمی، بُعد خانوار و محل سکونت و میزان درآمد قطع کند؛ البته هیات وزیران در اواخر اسفند پارسال، در مورد حذف یارانه پردرآمدها، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را متولی این اقدام کرد.

براساس قانون، دولت باید حدود 6 میلیون نفر را از مجموع 76 میلیون نفری که یارانه دریافت می کنند، حذف کند؛ تاکنون یارانه نقدی سه میلیون نفر از افراد پُردرآمد کشور حذف شده و شمار حذف شدگان به نصف رقم 6 میلیونی رسیده که در قانون بودجه آمده است.

هفته گذشته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: براساس آیین نامه اجرایی قانون هدفمند سازی یارانه ها، همه افراد بیشتر از 18 سال سن که دارای شماره ملی بوده اما تاکنون کارت ملی خود را دریافت نکرده اند، موظفند حداکثر تا پانزدهم بهمن ماه امسال اقدامات لازم را برای دریافت کارت ملی انجام دهند؛ درصورت عدم تعیین تکلیف وضعیت کارت ملی مربوطه، پرداخت یارانه این افراد از بهمن امسال متوقف می شود.

براساس آخرین آمار سازمان ثبت احوال، حدود یک میلیون و 600 هزار نفر در کشور کارت ملی ندارند و این افراد تا تاریخ اعلام شده فرصت دارند نسبت به دریافت کارت ملی اقدام کنند؛ در غیر این صورت یارانه نقدی آنها قطع می شود.

۱۳۹۴/۱۰/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...