نسخه چاپی

آيا صدا وسيما سكوت ميكند؟

خیانت تیم سازنده «مختارنامه» با خدمت به سازندگان سریال «عمر»!

عکس خبري -خيانت تيم سازنده «مختارنامه» با خدمت به سازندگان سريال «عمر»!

با گذشت یك هفته از آغاز پخش سریال مسئله‌دار «عمر» از شبكه mbc، بررسی‌ها نشان می‌دهد گروه زیادی از دست‌اندركاران سریال مختارنامه در خلق این اثر به خدمت شبكه وهابی mbc درآمده‌اند.

به گزارش نما به نقل از جوان آنلاین، تاکنون در محافل خبری نام «عبدالله اسکندری» به عنوان طراح چهره‌پردازی این سریال موهن شنیده شده است، اما بررسی عنوان بندی آغاز و پایان این سریال و مقایسه آن با عنوان بندی سریال عمر نشان می‌دهد که «آذر محمدی» و «جلیل فتوحی‌نیا» طراح لباس و طراح صحنه سریال مختارنامه نیز در ساخت این اثر مشارکت داشته‌اند. حضور آنان در این سریال آن قدر مهم بوده که نام آنها در عنوان بندی آغازین سریال درج شده است.



طبق اطلاعات به دست آمده «آذر محمدی» همسر «حسن میرباقری» برادر کوچک داوود میرباقری است. محمدی با حضور در سریال‌های «معصومیت از دست رفته» و «مختارنامه» به عنوان طراح صحنه فعالیت جدی خود را در مقام طراح صحنه آغاز کرد. وی پیش از این فعالیت‌های بسیار اندک و کم‌اهمیتی در سینما و تلویزیون داشته و از زمان ارتباط با خانواده میرباقری مراحل رشد و ترقی خود را در تلویزیون طی کرده و حالا با کسب تخصص در تولیدات ایرانی، تجارب خود را درمقابل دریافت پول در اختیار سازندگان این سریال ضد شیعی - ضد ایرانی قرار داده است. طبق آخرین شنیده‌ها، محمدی قرار است به عنوان طراح صحنه و لباس سریال همسرش، حسن میرباقری که با نام «یلدا» در سیما فیلم مرحله پیش تولید است، حضور داشته باشد که امیدواریم با واکنش درست و به موقع مسئولان سیما فیلم جلوی این حرکت گرفته شود.



ضمناً بررسی عکس‌های دو سریال نشان می‌دهد محمدی علاوه بر حضور در این سریال، اغلب طرح‌های سریال مختارنامه را نیز با اندکی تغییر به عنوان لباس‌های سریال عمر بر تن بازیگران این اثر عربی دوخته که به نظر می‌رسد این مسئله نیازمند واکنش حقوقی صدا‌و‌سیما و پیگیری موضوع سرقت هنری از سوی مسئولان رسانه ملی است.

نکته جالب توجه دیگر، حضور «جلیل فتوحی‌نیا» طراح صحنه سریال مختارنامه در سریال عمر است. فتوحی‌نیا همسر «رؤیا کریمی مجد» از روزنامه‌نگاران زنجیره‌ای و دگراندیش و دارای گرایش فمنیستی است که طی چند سال گذشته به جرگه سردبیران رادیو فردا پیوسته است. جالب است بدانید وی در سریال عمر به عنوان طراح آسکساسوار و وسایل صحنه به وهابیون خدمت کرده است و جالب تر آنکه او در طول ساخت سریال مختارنامه برای پیگیری امور مربوط به اقامت در کشور چِک، بارها به همراه همسرش به این کشور سفر کرده و حتی در مقطعی یک ساله نیز همکاری وی با سریال مختارنامه قطع شد، اما بنا به توصیه برخی افراد در این پروژه، وی حتی در مدتی که خارج از ایران پیگیر اقامت خود بوده، از پروژه مختارنامه حقوق دریافت کرده و این حقوق هر ماه به حساب وی واریز شده است.



طبق اطلاعات موثق، «عبدالله اسکندری» در سازماندهی دست اندرکاران مختارنامه برای حضور در سریال ضد‌شیعی عمر نقشی جدی داشته است و با همراهی او، گروه فراوانی از سازندگان سریال مختارنامه به خدمت این سریال درآمده‌اند. «بهاره فرج‌اللهی» دستیار اول طراح لباس مختارنامه، «یوسفعلی احدی» از اعضای تیم لباس و «قدرت‌الله خرج» دستیار اول طراح چهره‌پردازی برخی از دست اندرکاران هر دو سریال هستند که احتمالاً در سریال «یلدا» نیز حضور خواهند داشت. «مانی اسکندری»، «شیما اسکندری»، «فرشته موسوی»، «مصطفی کامیاب»، «نازبانوی سام‌خواه»، «اشکان رحیمیان»، «محمد اورنگ»، «زینب تیشه‌کار» و. . . برخی دیگر از اسامی مشترک ذکر شده در عنوان‌بندی پایانی سریال عمر هستند که با افتخار نام خود را هم در این اثر ثبت کرده‌اند و احتمالاً اگر واکنش به‌موقع رسانه‌های متعهد نبود، حتماً در روزهای آینده باید شاهد برگزاری میزگردی رسانه‌ای از سوی این افراد در توضیح دستاوردها و تجارب کسب شده در سریال عمر می‌بودیم.



تحریف تاریخ تحقیر ایرانیان
همکاری سازندگان سریال مختارنامه با سریال عمر در شرایطی رخ می‌دهد که وهابیون در سال‌های اخیر جنایت‌های متعددی را علیه شیعیان انجام داده و حتی کار را به جایی رسانده‌اند که در فتواهای خود، اعلام کرده‌اند هر فرد وهابی که یک شیعه را به قتل برساند، در بهشت منزل خواهد داشت!
در چنین شرایطی حتی اگر انگیزه دینی را هم برای دست‌اندرکاران سریال مختارنامه در‌نظر نگیریم، باز هم نکته قابل توجه فقدان «عرق ملی» در تیم سازنده فعلی مختارنامه است؛ چراکه در سریال وهابی عمر، علاوه بر تحریف تاریخ و وارونه نشان دادن چهره شیعیان، حمله اعراب به ایران و جنگ‌های منتهی به شکست ایرانیان نیز به تصویر کشیده شده و این کار با همراهی سازندگان سریال مختارنامه به شکل حرفه‌ای صورت گرفته است و متأسفانه آنها نسبت به این موضوع نیز واکنشی نشان نداده‌اند.
امید است در شرایط امروز مسئولان مختلف فرهنگی و رسانه‌ای، نسبت به این مسئله و نحوه همکاری سازندگان سریال مختار با سریال عمر نیز واکنشی مناسب نشان دهند.

۱۳۹۱/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...