نسخه چاپی

سفیر اسرائیل:قیمت نفت دست ایران است

سفیر رژیم صهیونیستی در سوئیس گفت: ایران یك رژیم اتمی است كه می تواند كنترل خلیج (فارس) را در اختیار داشته باشد و قیمت نفت را هم تعیین كند.


به گزارش نما به نقل از مهر، ایگال کاسپی که با روزنامه تاگس آنسایگر گفتگو می کرد در پاسخ به پرسشی در باره ترس از حمله نظامی از سوی اسرائیل به ایران و پیامدهای آن می گوید: ایران مشکل اسرائیل نیست بلکه مشکلی برای تمام جهان است. ما بعنوان اولین کشور هشدار داده ایم زیرا سران این کشور نام اسرائیل را بعنوان کشوری که می خواهند آنرا با خاک یکسان نمایند به کرات بر زبان آورده اند. ولی ایران بعنوان یک قدرت منطقه ای که سلاح اتمی در اختیار داشته باشد در راستای منافع غرب هم نیست.

وی در ادامه می گوید: ایران یک رژیم اتمی است که می تواند کنترل خلیج (فارس) را در اختیار داشته باشد و قیمت نفت را هم تعیین کند. ضمنا موشک های میان برد ایران امروز حتی به اروپا می توانند اصابت کنند. اسرائیل به کرات تاکید نموده که در وهله اول خواهان آن است با همکاری جامعه بین المللی راه حلی برای مشکل ایران پیدا کند. ولی اسرائیل همه گزینه ها را برای خود باز نگه می دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که گزینه نظامی نیز شامل همه گزینه هاست گفت: این سئوال فعلا مطرح نیست زیرا هنوز از همه ظرفیت دیپلماتیک استفاده نشده است.

سفیر رژیم صهیونیستی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا اسرائیل خود بمب اتمی دارد یا خیر بدون اینکه این سؤال را رد کند، گفت: اسرائیل اولین کشور نخواهد بود که بمب اتمی را در خاورمیانه بکار گیرد.

ایگال کاسپی، در ادامه ماهیت اشعالگری رژیم صهیونیستی را که هم اکنون سرزمین های فلسطین را اشغال کرده و از آنها خارج نمی شود را رد می کند و در توجیه اشغال اراضی عربی می گوید: اسراییل یک کشور کوچک یعنی نصف سوییس است. این موضوع سئوالات امنیتی زیادی را برای اسراییلی ها مطرح می کند. وقتی موضوع مربوط به امینت است ما نمی توانیم اقدام به اتخاذ تصمیم سریع کنیم. ما البته دست خود را برای صلح دراز کردیم و سازش هایی را هم در نظر گرفتیم. ما برای صلح با مصر، صحرای سینا را به آنان پس دادیم. برای صلح با اردن نیز حاضر به گذشت هایی در خصوص زمین شدیم و اسراییل در سال 2005 از نوار غزه خارج شد. و آنوقت در آنجا چه شد؟ غزه امروز به کانون تروریسم تبدیل شده است. شش سال تمام است که از آنجا موشک به اسراییل شلیک می شود. بسیاری از اسراییلی ها امروز معتقدند ما هر چیزی را بدهیم آنها تقاضای بیشتر از آنها خواهند کرد. اسراییل زمانی سازش های دیگر را می پذیرد که طرف مقابل حاضر برای مشارکت باشند و ما در زمینه امنیت خود شوخی نمی کنیم. مشکل امروز شهرک های اسراییلی نشین نیست. ما حاضریم بدون پیش شرط با فلسطینی ها مذاکره کنیم ولی آنها پیش شرط تعیین می کنند بدون آنکه در سر یک میز جمع شده باشند. منتقدین متاسفانه این موضوع را نادیده می گیرند.

سفیر رژیم صهیونیستی در سوئیس درخواست برای خروج اسرائیل و انتقاد از تل آویو در باره اشغال را رویکردی "یهودستیزانه" تلقی می کند و می گوید: این افکار برای من بعنوان رفتن به سوی یهودستیزی است، زیرا بین ما با طرف مقابل تفاوت قائل می شوند. چرا چنین درخواستی از دیکتاتورها نمی شود که گام اول را بردارند و برای حل مشکلات کنار بروند؟ اینها انتقادات بی اساس است؛ زیرا آنها از ما می خواهند تا با حماس مذاکره کنیم در حالیکه همه می دانند که حماس موجودیت ما را به رسمیت نمی شناسد.

وی درباره اینکه چرا در اروپا انتقاد از اسرائیل مشکل است، گفت: اسراییل روابط خوبی با کشورهای اروپایی و مردم آن دارد. هر کسی حق دارد که عقیده خود را داشته باشد. حتی کشورهای دوست می توانند با یکدیگر هم عقیده نباشند ولی روابط خوبی با هم داشته باشند. ولی وقتی انتقاد در این راستا باشد که اسراییل را تضعیف نماید من با آن مشکل دارم. ولی وقتی انتقاد در این راستا باشد که فلسطینی ها را بر سر میز مذاکره بیاورد ما هم آنرا قبول می کنیم.

۱۳۹۱/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...