نسخه چاپی

فراموشي يا ؟

3 امتیاز منفی در كارنامه فردوسی پور

عکس خبري - 3 امتياز منفي در کارنامه فردوسي پور

موضوع مورد نظر بحث حق پخش تلویزیونی بود كه برنامه عدالت خواه سیما اصلا به آن نپرداخت ، مجری این برنامه كه در هر مناسبتی امور رایج در دنیای فوتبال را به رخ می كشد گویا این بار اطلاعاتش آب رفته بود و به یك ناآگاه كامل بدل شده بود.


برنامه ورزشی پرمخاطب تلویزیون با اولین نوبت خود در فصل تازه لیگ برتر با تصمیم عجیب متولیانش به مدت دو هفته تعطیل شد تا تنها کسی که توان اجرای این برنامه را دارد به المپیک برود!

به گزارش «تابناک»، این برنامه در اولین اجرای خود در فصل تازه چیز تازه ای نداشت. با این حال چند نکته دل آزار در آن به چشم آمد. تاخیردر نگارش این مطلب به دو دلیل عمده بود. دو دلیلی که وقتی از نظر نگارنده محقق شد تردیدی در نوشتن این مطلب وجود نداشت.

دلیل اول این بود که حتما قلم به دستان هنرمند و موشکاف به این نکته خواهند پرداخت که متاسفانه دانسته یا ندانسته به آن کمتر توجه شد. موضوع مورد نظر بحث حق پخش تلویزیونی بود که برنامه عدالت خواه سیما اصلا به آن نپرداخت. ظاهرا عدالت برای مجریان این برنامه زمانی معنی دارد که پای خودشان وسط نباشد.

نوع پرداخت های بی حساب و کتاب که مورد اعتراض هر دلسوزی است از دقیقه اول تا پایانی برنامه به شدت مورد نظر است اما حق کشی آشکار صدا و سیما در پرداخت حق پخش(چیزی که در دنیا وجوددارد) اصلا نباید مورد اشاره باشد. مجری این برنامه که در هر مناسبتی امور رایج در دنیای فوتبال را به رخ می کشد گویا این بار اطلاعاتش آب رفته بود و به یک ناآگاه کامل بدل شده بود. شاید هم متولیان پشت صحنه اور را مجاب کرده بودند تا در این خصوص چون خط قرمز است (!!)حرفی نزند. امیدواریم مخاطبان عزیز به ما اجازه دهند تا در این باره یک نمره منفی در کارنامه مجری نود قرار دهیم.

نمره منفی بعدی در کارنامه فردوسی پور وقتی درج می شود که او با بی احترامی به مخاطبا ن برنامه اش آن را تعطیل می کند و سفر را به هر دلیلی بهانه آن قرار می دهد. بارها در این برنامه شاهد بوده ایم که عادل با موضع گیری نسبت به تصمیم متولیان اصلی امر ورزش در صدا و سیما حتی به شکل تلویحی تهدید به توقف برنامه کرده اما اینجا چون المپیک در میان است نیازی به واکنش نیست و...

اما ماجرای نود در شروع تازه به همین جا ختم نمی شود. بارها در این برنامه شاهد بوده ایم که افراد مختلف غیر ورزشی به دلیل ورود نا بجا به این حیطه مورد شدیدترین حملات قرار گرفته اند. از مقدادنجف نژاد گرفته تا رویانیان و رسولی نژاد متهم به نداشتن سابقه در امر ورزش شده اند و تلاش شده تا حتی شخصیت کاری آنها زیر سوال رود. سوال این است اگر این چنین روشی درست است چرا مجری عداتخواه نود چنین امری را در مورد خود برنمی تابد. فردوسی پور که امروز راهی المپیک شده چه اطلاعی از رشته های غیر فوتبالی دارد؟ تاکنون او چند بار از نزدیک شاهد مسابقات دوومیدانی،تیراندازی،شنا،پینگ پنگ،تکواندو، وزنه برداری، کشتی،شمشیربازی،تیراندازی باکمان،قایقرانی ،دوچرخه سواری ،بوکس و ... بوده است؟ آیا این اعزام حق کسانی نیست که در این باره سالهاست زحمت می کشند؟

شاید در بین مدعیان این سفر کسی پیدا نشود که امکان اعتراض مستقیم بیابد. شاید هم چنین اعتراضی با واکنش متولیان ورزش در صدا و سیما منجر به خاتمه کار معترض شود اما حق و حقیقت پشت ابرنخواهد ماند. به نظر شما مخاطب عزیز این نیز یک نمره منفی در کارنامه فردوسی پور نیست؟

مطلب را به درازا نمی کشیم و فقط از سر وظیفه این نوشته کوتاه را می نگاریم تا بگوییم نباید حکایت مرگ خوب است ولی برای همسایه را از یاد ببریم.

البته این نکته سنجی آقای بهمن اسدی همکار خوب و کارکشته مطبوعات بود .

به هر حال اگر قرار است ورزش ما راه پیشرفت را درپیش بگیرد باید به همه اصول در باره همه افراد دقت نظر کرد و سر را مثل کبک در برف فرو نبریم.

۱۳۹۱/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...