نسخه چاپی

نماینده سازمان ملل در ایران در واحد علوم و تحقیقات:

دانشگاه های ایران در پسابرجام تعاملات علمی با جهان داشته باشند

گری لوئیس به تاثیر مثبت برجام بر گسترش روابط بین المللی و علمی پژوهشی در ایران اشاره كرد و ادامه داد : پس از برجام، ایران می تواند دستاوردهای علمی و تحقیقاتی خود را با جهان به اشتراك گذاشته و دو طرف از منافع حاصل از این امر بهره مند شوند.

به گزارش نما به نقل از برنا، مجید عباسپور رئیس دانشکده محیط زیست و انرژى این واحد به برگزارى همایش هاى مختلف توسط واحد اشاره کرد و ادامه داد: برگزارى دوره اى دیگر از کنفرانس محیط زیست و توسعه پایدار با همکارى مشترک واحد و انجمن متخصصان محیط زیست ایران در اسفندماه سال جارى، از جمله این همایش ها است.

عباسپور از همکارى نزدیک واحد با واحدهاى مختلف دانشگاه آزاداسلامى و دیگر دانشگاه هاى کشور به ویژه در مراکز تحقیقاتى واحد خبر داد و گفت: گسترش ارتباطات دانشکده محیط زیست و انرژى با سازمان ملل متحد، با توجه به دریافت کرسى انرژى هاى نو از این سازمان، در دستور کار این دانشکده قرار دارد.

گرى لوئیس در این نشست، با اشاره به تجهیزات و امکانات مطلوب این واحد تصریح کرد: از منظر سازمان ملل متحد، مقوله محیط زیست براى توسعه جوامعى همچون ایران در اولویت توجه قرار دارد.

وى به همکارى هاى زیست محیطى سازمان ملل متحد با ایران و دانشگاه آزاد اسلامى اشاره کرد و افزود: در حال حاضر همکارى خوبى میان ایران و سازمان ملل وجود دارد و دولتمردان ایران ارتباطات نزدیکى با این سازمان براى بهبود وضعیت زیست محیطى کشور دارند.

نماینده سازمان ملل متحد در ایران در بازدید از واحد علوم و تحقیقات، از امکانات و تجهیزات این واحد ابراز شگفتی کرد و گفت : این واحد دانشگاهی با این تعداد کثیر دانشجو و دستاوردهای علمی و پژوهشی برنامه های مختلف و متنوع آموزشی و تحقیقاتی در دست اقدام ، می تواند تعامل علمی مناسبی در زمینه بین المللی داشته باشد.

گری لوئیس به تاثیر مثبت برجام بر گسترش روابط بین المللی و علمی پژوهشی در ایران اشاره کرد و ادامه داد : پس از برجام، ایران می تواند دستاوردهای علمی و تحقیقاتی خود را با جهان به اشتراک گذاشته و دو طرف از منافع حاصل از این امر بهره مند شوند.

وی یکی از دلایل حضور خود در این واحد را توسعه روابط علمی جهان با ایران عنوان کرد و گفت: دانشگاه های ایران به ویژه واحد علوم و تحقیقات می توانند تعاملات علمی و پژوهشی گسترده ای با جهان داشته باشند.

براساس این گزارش در طی این ملاقات که با حضور دکتر حمیدرضا غفارزاده مدیرکل بین الملل این واحد برگزار شد ، مقرر شد طرفین نسبت به برقراری ساز و کاری مناسب برای بهره گیری از خدمات متخصصان ایرانی مقیم خارج از کشور با مشارکت دفتر سازمان بین الملل و نیز تاسیس مرکز تخصص ها با هدف مبادله تخصصی در سطح بین المللی بررسی و اقدام کنند .

۱۳۹۴/۱۰/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...