نسخه چاپی

اولین پوشاك اسلامی در ایرلند

تامین نیاز جمعیت رو به افزایش مسلمانان

با وجود اینكه گاهی در خیابان مرا «تروریست» می‌خوانند، دوست دارم كه شاهد تعاملات بیشتر میان جوامع مختلف برای برطرف شدن تصورات نادرست در مورد اسلام باشم.

به گزارش نما فیصل خان، مشاور پژوهشی بخش فیزیک و انرژی دانشگاه لیمرک ایرلند اولین پوشاک اسلامی در ایرلند/ تامین نیاز جمعیت رو به افزایش مسلمانان

به‌ گزارش جام نیوز، فیصل خان، مشاور پژوهشی بخش فیزیک و انرژی دانشگاه لیمرک ایرلند نخستین بار فروشگاه پوشاک اسلامی در این کشور راه اندازی کرد.

وی نام این فروشگاه را «الحیا» گذاشته است.

پایگاه خبری «Limerick Leader» در این باره نوشت: فیصل خان این فروشگاه با هدف برآوردن نیازهای جمعیت رو به افزایش مسلمانان ایرلند افتتاح شده است.

بیش از 2 هزار مسلمان در لیمرک و حدود 50 هزار مسلمان در ایرلند زندگی می‌کنند و سهم لیمرک از مساجد ایرلند 4 مسجد است.

فیصل خان می‌گوید: در دوبلین فروشگاه‌هایی وجود دارد که به عرضه خوراک و پوشاک برای مسلمانان می‌پردازند اما صرفاً برای مسلمانان نیستند. در حال حاضر ما هیچ رقیبی نداریم؛ اما قصد داریم که محصولات خود را به قیمت‌های معقول و سخاوتمندانه عرضه کنیم و منصف باشیم.

فیصل با بیان این که اسلام‌هراسی در ایرلند نیز مانند دیگر کشورهای غربی رشد داشته است، می‌گوید: با وجود اینکه گاهی در خیابان مرا «تروریست» می‌خوانند، دوست دارم که شاهد تعاملات بیشتر میان جوامع مختلف برای برطرف شدن تصورات نادرست در مورد اسلام باشم.

وی افزود: آنچه شما در تلویزیون یا در رسانه‌ها می‌بینید کاملاً عکس آنچیزی است که در قرآن آمده است. برای مقابله با این تصورات نادرست من همچنین بروشورهایی با عنوان «اسلام چیست؟» در خیابان‌های شهر منتشر کرده‌ام تا مردم در مورد دین ما بیشتر بدانند.

فیصل گفت: یکبار یک نفر در خیابان روی من آب دهان انداخت و مرا تروریست خواند و گفت که نباید در این کشور زندگی کنم. اما من عکس‌العملی نشان ندادم چون اسلام به ما درس گذشت و بردباری را آموخته است. مسلمانان بیش از پیش آسیب‌پذیر شده‌اند؛ اما کسانیکه به ما اهانت می‌کنند، اقلیت هستند. اتهامات آن‌ها غلط است.

همسر فیصل خان که یک مسلمان پاکستانی‌الاصل است به خاطر اشتغال همسرش در دانشگاه، این فروشگاه پوشاک اسلامی را مدیریت می‌کند. آن‌ها امیدوارند که بتوانند با تلاش مجموعه خوبی از لباس‌های مناسب و مورد نیاز مسلمانان در ایرلند را عرضه کنند.

۱۳۹۴/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...