نسخه چاپی

رایزنی محرمانه؛

روابط دولت یازدهم به این سرعت عادی شد؟!

خبرگزاری بلومبرگ از دیدار محرمانه 6 نماینده دموكرات كنگره آمریكا با نماینده ایران در سازمان ملل در ارتباط با مساله تبادل زندانیان خبر داد.

به گزارش نما به نقل از جام نیـوز, به نقل از خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد، از سفر 6 نماینده دموکرات ارشد کنگره به نیویورک در ماه دسامبر 2015 و دیدار محرمانه آنها با غلامعلی خوشرو نماینده دائم ایران در سازمان ملل برای رایزنی درباره مساله تبادل زندانیان خبر داد.

جرد هافمن نمانیده دموکرات ایالت کالیفرنیا هدایت این گروه را برای رایزنی با غلامعلی خوشرو بر عهده داشته است.

بلومبرگ نوشت: در این دیدار از طرف ایران فقط آقای خوشرو حضور داشته و هیچ یک از دیگر کارکنان دفتر ایران در سازمان ملل در جلسه حضور نداشته است.

نمایندگان آمریکایی در این دیدار به نماینده ایران تاکید کرده‌اند که 4 زندانی آمریکایی از جمله جیسون رضائیان، امیر حکمتی، سعید عابدینی و نصرت الله خسروی باید آزاد شوند.

هافمن یک روز بعد از آزادی این 4 نفر به بلومبرگ گفت: من به طور ویژه و فقط برای رایزنی در این زمینه به نیویورک رفتم. من نظرم را مستقیما به نماینده ایران گفتم و تاکید کردم که مادامیکه این افراد در زندان باشند و شما روزنامه نگاران را زندانی کنید روابط دو طرف بهبود نخواهد یافت.


براساس این گزارش، در این دیدار 30 دقیقه‌ای به غیر از هافمن، مارک پوکان نماینده ایالت ویسکانسین، دن شاکووفسکی، استیو کوهن، سوزان بونامیسی و مایک تامپسون حضور داشتند.

بلومبرگ همچنین خبر داد که هافمن و دن کیلدی سناتور ایالت میشیگان یک هفته قبل با جولیو هاس سفیر سوئیس در ایران دیدار و گفتگو کردند.

هافمن گفت: ترتیب دادن دیدار با خوشرو راحت نبود و ماهها به طول انجامید اما این فرصت را به ما داد که پیاممان را از طریق سفیر مستقیما به رهبران عالی ایران برسانیم.

غلامعلی خوشرو، نماینده ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک روز گذشته به یک خبرگزاری داخلی گفته بود: «بر اساس مذاکرات کنسولی فشرده در یک سال گذشته بین ایران و آمریکا که دولت سوئیس هم تسهیل کننده آن بود چهار نفر که تابعیت دوگانه ایرانی امریکائی داشتند ازاد شدند.»

وی افزود: «همچنین هفت نفر از هموطنانمان که به دلایلی که شکستن تحریم ها خوانده شده بود در بازداشت طرف آمریکائی بودند که مراحل اداری ازادی انها هم در حال انجام است

۱۳۹۴/۱۰/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...