نسخه چاپی

این غذاها را بخورید تا اشتهایتان كم شود

رژیم غذایی مناسب كه هر پنج گروه غذایی را در بر داشته باشد همراه با ورزش های هواری می تواند به شما كمك می كند تا وزن خود را از دست بدهید

اما آیا می دانستید که برخی از مواد غذایی خاص می توانند به شما کمک کنند تا وزن خود را آسانتر و سریعتر از دست بدهید. در اینجا به معرفی این مواد غذایی و مقادیر مورد نیاز آنها اشاره خواهیم کرد:

1- سالاد و سبزیجات:

در یک تحقیق انجام شده در دانشگاه ایالتی پن، کسانی که قبل از غذای اصلی خود، سالاد مصرف می کنند، پس از آن 12 درصد کمتر غذا می خورند. دلیل این امر این می باشد که سالاد، حجم زیادی می گیرد و باعث احساس سیری و رضایت ما می گردد. یکی دیگر از تحقیقاتی که در مجله انجمن رژیم غذایی آمریکا منتشر گشته است، نشان می دهد افرادی که روزانه یک کاسه سالاد می خورند، سطح بالاتری از آنتی اکسیدان خوب در خون خود خواهد داشت.

علاوه بر این، سبزیجات به دلیل فیبر بالا، به شما کمک خواهند کرد تا با کالری کم، احساس سیری کنید.

2- گریپ فروت

بر طبق پژوهشی در دانشگاه ایالتی لوئیزیانا، کسانی که روزانه 3 بار نصفه گریپ فروت را مصرف نمایند، به طور متوسط در عرض 3 ماه، 4 پوند وزن از دست می دهند. تحقیق دیگری در مرکز تحقیقات تغذیه و متابولیک در کلینیک اسکرییس نشان می دهد که خوردن نیمی از یک گریپ فروت، قبل از هر وعده غذایی به افراد کمک می کند تا در عرض 12 هفته 3 پوند از دست بدهند.
اگرچه مکانیسم دقیق آن مشخص نیست اما پژوهشگران بر این باورند که اسیدیته موجود در گریپ فروت ممکن است از سرعت هضم کاسته و بدین ترتیب به شما کمک می کند تا احساس سیری بکنید.

3- سیب

روزانه با خوردن سیب، چاقی را از خود دور کنید. به گفته دانشمندان در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، افرادی که قبل از نهار یک سیب بخورند، به طور متوسط 187 کالری کمتر در طی وعده غذایی خود مصرف می کنند. از آنجا که هر سیب به طور متوسط 80 کالری دارد، خوردن یک سیب قبل از نهار می تواند 107 کالری کمتر به بدن شما برساند.

سیب، منبع بسیار خوبی از پکتین؛ فیبر محلولی می باشد که می تواند سطح کلسترول و قند خون را پایین بیاورد. پکتین به فلزات سنگین مانند سرب و جیوه نیز متصل می شود و به بدن کمک می کند تا این آلاینده ها را از بین ببرد.

بر طبق گفته دکتر Jalie Obbagy پس از خوردن سیب، احساس سیری خواهیم کرد زیرا عمل جویدن آن، به گونه ای است که فکر می کنید در حال مصرف غذای بسیار زیادی هستید.

4- گلابی

یک مطالعه در برزیل نشان می دهد؛ زنانی که دارای اضافه وزن می باشند و روزانه 3 گلابی یا سیب کوچک مصرف می کنند، نسبت به سایر افراد، وزن بیشتری را از دست می دهند. گلابی هم مانند سیب دارای فیبر بالایی است. هر گلابی متوسط دارای 6 گرم فیبر می باشد در حالی که مقدار فیبر موجود در سیب 3 گرم است. گلابی حاوی فیبر پکتین نیز است که کاهش دهنده قند خون محسوب می گردد.

5- تخم مرغ

مصرف تخم مرغ مخصوصا در صبحانه بسیار عالی است. پژوهشی در مجله کالج آمریکایی تغذیه نشان می دهد کسانی که در وعده صبحانه خود از تخم مرغ استفاده می کنند نسبت به افرادی که کربوهیدرات زیادی را مورد مصرف قرار می دهند، بسیار راضی تر بوده و کالری کمتری مصرف می کنند.

مطالعه دیگری نیز به این امر اشاره می کند که پروتئین موجود در تخم مرغ ممکن است از افزایش ناگهانی قند خون جلوگیری کند. یک تخم مرغ بزرگ حاوی 75 کالری، 6 گرم پروتئین و 212 گرم کلسترول می باشد. براساس نظریه انجمن قلب آمریکا، افراد سالم می توانند روزانه یک عدد تخم مرغ مصرف نمایند.s3

6- موز

در ژاپن افراد با گنجاندن موز در رژیم غذایی خود، آسانتر وزن کم می کنند. در فیلیپین، یک مربی ورزش با پیروی از یک رژیم غذایی و مصرف روزانه موز، 50 پوند از دست داد.

موز دارای خواص ضد زخم معده می باشد و می تواند مانند اسید طبیعی معده عمل نماید.

گذشته از احساس سیری بخش آن، موز می تواند معده را از ورم های ناشی از آسپرین محافظت کرده و به ترمیم پوشش غشاء مخاطی آسیب دیده آن نیز کمک کند. موز حاوی مقادیر بالای پتاسیم برای قلب و تریپتوفان برای افزایش و بالا بردن روحیه نیز می باشد.

افراد دیابتی باید در مصرف موز اعتدال داشته باشند و از مصرف موزهای بسیار رسیده و شیرین خودداری نمایند.

7- حبوبات

حبوبات از جمله لوبیای قرمز، لوبیای سفید و سیاه، منابع ارزان قیمتی از فیبر محلول، آهن، اسید فولیک، منیزیم، پتاسیم، فسفر و تیامین هستند. همه حبوبات ها، کم چرب و کم نمک هستند و کلسترول آنها صفر می باشد. خوردن نصفه فنجان لوبیای پخته، روزانه می تواند سطح کلسترول را کاهش داده و سطح قند خون را تنظیم کند.

به گفته محققان در دانشگاه کالیفرنیا در دیویس، خوردن لوبیا به افزایش سطح Chelocystokinin در بدن کمک می کند. Chelocystokinin هورمون گوارشی و مهار کننده طبیعی اشتها است. علاوه بر این، دور کمر افرادی که حبوبات مصرف می کنند 23 درصد کوچکتر از افرادی است که هرگز حبوبات مصرف نمی کنند.

8 - سرکه

پژوهشگر Elin Ostman از دانشگاه لوند پس از تحقیقی در مورد یک گروه 12 نفره مرد و زن سالم که نان آغشته به سرکه سفید مصرف کرده بودند، بیان کرد که این افراد در مقایسه با افرادی که سرکه مصرف نکردند، سطح قند خون پایین تری داشتند و پس از خوردن غذا، احساس سیری بیشتری می کردند و کمتر گرسنه شدند.

آنچه که در سرکه باعث کاهش وزن می شود، اسید آن است. سرکه یا اسید استیک باعث می شود سرعت عبور غذا از معده به روده کاهش یابد. این بدان معناست که شما احساس سیری بیشتری خواهید کرد. مکانیسم دیگر سرکه، توانایی آن در افزایش طبیعی قند خون بعد از غذا می باشد. با این تفاسیر، با خوردن 2 قاشق چایخوری سرکه در یک لیوان آب می توانید وزن خود را به راحتی و به تدریج از دست بدهید.

توجه:
کسانی که حالت اسیدی زیادی دارند، هرگز زیاد از سرکه استفاده نکنند. مطمئن ترین راه مصرف سرکه، به منظور کاهش اشتها و کاهش وزن، مصرف آن از 1 تا 2 قاشق چایخوری یا حدود 5 تا 10 میلی لیتر همراه با غذا و یک یا دوبار در طول روز می باشد.

9- توفو

آیا می دانستید که پروتئین موجود در سویا می تواند اشتها را کاهش دهد؟ به گفته محققان دانشگاه ایالتی لوییزیانا، افراد چاقی که از توفو به عنوان پیش غذای خود استفاده می کردند، پس از مصرف آن، مواد غذایی کمتری می خورند و اشتهای کمتری داشتند. برای نیمه گیاهخواران، محصولات سویا جایگزین ایده آلی برای گوشت حیوانات می باشد. آنها غنی از پروتئین، کلسیم، آهن، روی، منیزیم، ویتامین های گروه B، اسیدهای چرب امگا 3 و فیبر هستند. از این رو، سویا برای قلب و استخوان ها نیز بسیار مفید است.

۱۳۹۴/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...