نسخه چاپی

قاتلان "جوانان مسلمان" تبرئه شدند!

در پی اعلام حكم دادگاه سلطنتی بیرمنگام انگلیس مبنی بر برائت متهمان به قتل سه جوان انگلیسی در جریان ناآرامی‌های سال گذشته، خانواده قربانیان خواستار تجدید نظر در حكم شده و تظاهراتی نیز انجام گرفت.


به گزارش نما، فارس به نقل از روزنامه گاردین نوشت: دادگاه بررسی به پرونده کشته شدن سه جوان مسلمان در انگلیس، همه متهمان را تبرئه کرده است.

"هارون جهان"، "شهزاد علی" و "عبدال مصور" سه جوانی بودند که سال گذشته و در جریان ناآرامی های انگلیس در بیرمنگام، کشته شدند. این اتفاق زمانی رخ داد که این جوانان به نیروهای حفاظتی پیوسته تلاش داشتند که از مغازه و مسجد خود در برابر غارت و حمله محافظت کنند، اما خودرویی به سمت آن‌ها آمده و این سه جوان مسلمان را زیر گرفت.

پس از این اتفاق، 8 نفر به زیر گرفتن این جوانان متهم شدند، اما پس از یکسال، روز پنج‌شنبه دادگاه سلطنتی "بیرمنگام" اعلام کرد که همه این افراد تبرئه شده‌اند.

با اعلام این حکم، خانواده قربانیان از وکلای خود خواسته‌اند تا برای تجدید نظر در حکم متهمان به دادگاه درخواست دهند. آن‌ها اعلام کرده‌اند که صدور حکم برائت برای متهمان آن‌ها را کاملا شوکه و ناامید کرده است.

همچنین در پی اعلام این حکم، حدود 250 نفر از مردم با حضور در برابر ساختمان پلیس "میدلندز" غربی در مرکز بیرمنگام، اعتراض خود نسبت به تبرئه این افراد را اعلام کردند.

افراد حاضر در این تظاهرات که خانواده و دوستان قربانیان را نیز شامل شده و برخی از آن‌ها نیز تی‌شرت‌هایی با تصاویر این سه جوان بر تن داشتند، شعار می‌دادند که ما عدالت می‌خواهیم.

تحریر برادر هارون جهان در این رابطه می‌گوید: اگر من یک سگ را زیر گرفته بودم... آن سگ از عدالت برخوردار می‌شد. (اما) سه برادر من عدالتی نگرفتند.

طارق جهان پدر هارون نیز با حضور در میان تظاهرات‌کنندگان خواستار ادامه روند قانونی تا احقاق حق شده و از همه خواست تا این مسیر به صورت صلح‌آمیز و قانونی ادامه یابد.

او همچنین ادامه داده است: ما نبرد برای رسیدن به عدالت را ترک نمی‌کنیم. اگر ما نتوانیم برای این سه مرد بیگناه که تلاش کردند از خانه‌ها، منطقه، و جامعه خود محافظت کنند، به عدالت برسیم، اگر نتوانیم، من شک دارم که دیگر کسی وجود داشته باشد که بتوانیم برای او به عدالت برسیم.

۱۳۹۱/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...