نسخه چاپی

محمد اشرفی اصفهانی در جمع اصلاح طلبان خبر داد:

درخواست روحانی از رهبری برای ردصلاحیت ها

محمد اشرفی اصفهانی: قطعا فقهای شورای نگهبان به این مساله رسیدگی خواهند كرد چرا كه اتفاق فوق با تدبیر مقام معظم رهبری برای زمینه‌سازی برای حضور حداكثری مردم در انتخابات در تضاد است.

به گزارش نما به نقل از اعتماد، نشست شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان آذری زبان روز گذشته با حضور و سخنرانی اعضای این شورا برگزار شد. محمد اشرفی اصفهانی و ابوالفضل شکوری طی سخنانی از عملکرد هیات‌های نظارت شورای نگهبان درباره رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان انتقاد کرده و خواستار بازنگری در این موضوع شدند.

پس از پایان این نشست محمد اشرفی اصفهانی در گفت‌وگویی کوتاه از تهیه فهرستی از رد صلاحیت شده‌ها توسط حسن روحانی برای رایزنی با مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: با خوش‌بینی تمام امیدواریم شورای نگهبان اقدام هیات‌های نظارت را بازبینی کند و وضعیت کاندیداهای انتخابات این‌گونه باقی نماند. وی افزود: قطعا فقهای شورای نگهبان به این مساله رسیدگی خواهند کرد چرا که اتفاق فوق با تدبیر مقام معظم رهبری برای زمینه‌سازی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات در تضاد است.

اشرفی اصفهانی در ادامه گفت: آقای روحانی بسیار محکم برای حل و فصل ماجرای رد صلاحیت‌ها ایستاده و تا آنجایی که اطلاع دارم فهرستی از برخی اسامی را خدمت مقام معظم رهبری برده‌اند تا حکم حکومتی بگیرند واین مساله را حل کنند، از همین رو نباید خیلی نگران بود.

وی در توضیح چگونگی فرآیند بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های نظارت اظهار کرد: بررسی صلاحیت‌ها توسط هیات‌های نظارت چند مرحله دارد. افرادی را که هیات نظارت استان‌ها رد صلاحیت کرده به هیات نظارت مرکزی برای بررسی خواهند رفت، از آنجا به شورای نگهبان می‌رود و قطعا وضعیت ردصلاحیت‌ها این‌گونه باقی نخواهد ماند. وی افزود: به هر حال در هر دوره‌ای اصلاح‌طلبان با مساله ردصلاحیت‌ها مواجه بودند و نهایتا در آخر خط که حقوقدانان و فقها هستند مسائل را حل می‌کنند.

اشرفی اصفهانی اعلام کرد: ٩٠ درصد کاندیداهای اصلاح‌طلب را به اتهام عدم التزام عملی به اسلام رد صلاحیت کرده‌اند.

محمد اشرفی اصفهانی، رییس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری پیش از گفت‌وگو با «اعتماد» و طی سخنانی در نشست شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان آذری زبان با انتقاد از رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان گفت، اتفاقی که در ماجرای بررسی صلاحیت کاندیداهای اصلاح‌طلب افتاده بسیار نادر و غم‌انگیز است.

وی با تاکید بر اینکه اگر مردم نتوانند نامزدهای خود را در انتخابات ببینند برای حضور در پای صندوق‌های رای با تردید مواجه خواهند شد، تصریح کرد: متاسفانه امروز می‌بینیم به بسیاری از اصلاح‌طلبان انگ زده شده که اعتقادی به اسلام ندارند.

اشرفی اصفهانی با تاکید بر اینکه چه بخواهیم و چه نخواهیم تقریبا نیمی از کشور اصلاح‌طلب هستند، اظهار کرد: متاسفانه ٩٩درصد کاندیداهای اصلاح‌طلب ردصلاحیت شده‌اند و در میان این ٣٠ نفری هم که صلاحیت‌شان تایید شده چهره‌های شاخص بسیار کم است.

وی افزود: علت ردصلاحیت من را عدم پایبندی به اسلام مطرح می‌کنند. در حالی که حداقل ٥٠ سال بنده امام جماعت بوده‌ام و این عمامه را آیت‌الله بروجردی در سال ٣٨ بر سر من گذاشته است. وی تصریح کرد: بنده به فشار رییس دولت اصلاحات و آقای هاشمی به عرصه انتخابات مجلس آمدم و از نتیجه آن بسیار متعجب شده‌ام.

شکوری: صندوق‌های رای را خلوت نکنید

ابوالفضل شکوری، رییس ستاد آذری‌های اصلاح‌طلب با بیان اینکه شورای‌عالی سیاستگذاری آذری‌های اصلاح‌طلب متشکل از چند مجمع آذری زبان است، گفت: در ماه رمضان اصلاح‌طلبان آذری زبان با تایید چهره‌های برجسته آذری زبان تصمیم گرفتند تا همه تشکل‌های آذری زبان دور هم جمع شده و برای انتخابات به صورت یکپارچه عمل کنند.

شکوری با تاکید بر اینکه فارغ از اینکه در این تشکل آذری‌ها در انتخابات حضور داشته باشند یا خیر، ما از دولت حمایت خواهیم کرد، اظهار کرد: ما مساله برجام و توافق هسته‌ای را ناجی ملت ایران می‌دانیم و معتقدیم این توافقنامه ما را از جنگ‌های احتمالی در آینده نجات داده است.

وی افزود: خوشبختانه دولت روحانی یک‌تنه در مقابل سیاستمداران داخلی و خارجی که مخالف شکل‌گیری برجام بودند، ایستاد. شکوری با تاکید بر اینکه فتوای مقام معظم رهبری نقش مهمی در پیروزی برجام داشت، تصریح کرد: رهنمودها و حمایت‌های رهبری از تیم مذاکره‌کننده قطعا یکی از مهم‌ترین علل موفقیت دولت در مساله برجام بود. رییس ستاد انتخاباتی آذری‌های اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه انتخابات مجلس خبرگان این دوره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: حتی اگر بتوانیم یک یا دو نماینده آگاه در خبرگان داشته باشیم می‌تواند اثرگذار باشد.

وی با اشاره به مساله ردصلاحیت‌ها اظهار کرد: ما از شورای نگهبان و دولت روحانی به عنوان دو مرجع حافظ قانون خواستار هستیم که ورود کرده و ردصلاحیت‌ها را بازبینی کنند.

وی با تاکید بر این گفته رهبری انقلاب که گفته‌اند کسانی که به ما اعتقاد ندارند اما به تمامیت ارضی و ایران معتقد هستند پای صندوق‌های رای بیایند، گفت: هیات‌های نظارت باید این فرمایش رهبری را در نظر می‌گرفتند، رهبری فرمان فراگیرداده بودند. وی افزود: اگر شرایط به همین شکل پیش رود ممکن است پای صندوق‌های رای خلوت شود.

۱۳۹۴/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...