نسخه چاپی

نگرانی«حقوق بشر»برای پایتخت تجاوز‌ات دنیا

سازمان ملل تخمین می‌زند از آغاز شروع مناقشات از ‌١٩٩٦ حدود ‌٥٠٠ هزار نفر در این كشور به نوعی مورد آزار و اذیت‌های جنسی قرار گرفته‌اند.

كارشناسان حقوق بشر معتقدند تجاوز به عنون يك تراژدي تلخ براي زنان در جمهوري دموكراتيك كنگو درآمده است.

به گزارش ايسنا يكي از پيامدهاي جنگ‌هاي داخلي كشوركنگو، همسايه آن روآندا است كه در اواسط دهه ‌١٩٩٠ سبب بروز مناقشات وحشيانه در كنگو شد.

پس از جنگ جهاني دوم اين مناقشات مرگ‌آورترين جنگ در دنيا ناميده مي‌شود. بر اساس آمارها حدود ‌٥ / ‌٤ ميليون نفر در اين درگيري‌ها جان خود را از دست دادند.

سازمان ملل تخمين مي‌زند از آغاز شروع مناقشات از ‌١٩٩٦ حدود ‌٥٠٠ هزار نفر در اين كشور به نوعي مورد آزار و اذيت‌هاي جنسي قرار گرفته‌اند.

برخي از اين قربانيان مردان و كودكان هستند اما اغلب اين جمعيت را زنان كنگو تشكيل مي‌دهند.

اگرچه مجله آمريكايي «سلامت عمومي» سال گذشته در يك مقاله آورده بود كه شمار قربانيان تجاوز در كنگو حتي از آن‌چه كه سازمان ملل تخمين مي‌زند هم بالاتر است.

در اين گزارش آمده است: از تجاوز به عنوان يك اسلحه جنگي استفاده مي‌شود و اين تجربه‌ي تلخ نه تنها خود قربانيان بلكه خانواده‌هاي آنها و در برخي موارد قبايل را نيز تحت تاثير قرار مي‌دهد.

بسياري از زنان و دختران قرباني پس از نجات يافتن از اين فاجعه، از سوي خانواده‌هاي خود پذيرفته نمي‌شوند.

در اين گزارش آمده است كه تجاوز سال به سال افزايش مي‌يابد و بسياري از متجاوزان سربازاني هستند كه پس از بازگشت از جنگ، اكنون در روستاها و شهرهاي خود دست به اين كار غيرانساني مي‌زنند. اين در حالي است كه تعداد اندكي از قربانيان شاهد مجازات متجاوزان هستند و اين متجاوزان با رويكردي توجيه‌پذير و موجه به كار خود مي‌نگرند.

به گزارش پايگاه اينترنتي ABAJoarnal.com كنگو به عنوان پايتخت تجاوز در دنيا شناخته مي‌شود.

هم‌چنين در اين گزارش تاكيد شده است يكي از مشكلات سر راه درمان و رسيدگي مادي و معنوي به اين قربانيان موقعيت جغرافيايي اين كشور است. كنگو يكي از بزرگ‌ترين كشورهاي صحرايي آفريقاست. از اين رو زنان بايد مسافت‌هايي بسيار طولاني را طي كنند تا به يك كلينيك رسيدگي به قربانيان تجاوز دست پيدا كنند.

به گفته‌ي اين زنان كنگويي، آنها در هيچ جايي از اين كشور در امنيت نيستند. هرگاه كه آنها پاي خود را به منظور تهيه مايحتاج زندگي بيرون از خانه مي‌گذارند، از سوي يك جاني مورد آزار و اذيت قرار مي‌گيرند.

۱۳۹۰/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...