نسخه چاپی

سرما كودكان آواره را تهدید می‌كند

كمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل گفت، در سال 2015 بیش از یك میلیون مهاجر و آواره وارد اروپا شدند.

به گزارش نما ، خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) و سازمان غیردولتی محافظت از کودکان روز سه شنبه درباره خطر سرما برای کودکان مهاجر که از منطقه بالکان عبور می کنند، هشدار دادند.
والنتینا بولنبک (Valentina Bollenback)، سخنگوی سازمان محافظت از کودکان (سیو د چیلدرین Save the children) در تماس تلفنی از مرز بین صربستان و مقدونیه منطقه ای که از برف پوشیده است، به خبرگزاری فرانسه گفت: اوضاع به شدت ناامید کننده است.
وی با اشاره به این که کودکانی را دیده است که از سرما می لرزیدند و لب های آنها تیره شده بود، افزود: احتمال سرمازدگی، ذات الریه و دیگر بیماری ها زیاد است.
آوارگانی که از مناقشه ها در خاورمیانه فراری هستند و می خواهند به اروپای غربی بروند در روزهای اخیر بعد از رسیدن به مرز صربستان با عبور از مقدونیه مجبورند برای رسیدن به نخستین گذرگاه در خاک صربستان حدود دو کیلومتر پوشیده از برق عمیق
را پیاده عبور کنند.
سخنگوی این سازمان غیر دولتی تصریح کرد، مقامات صرب اقدامات خود را با توجه به سرما افزایش داده اند اما ضروری است که این مشکل با در نظر گرفتن «ارزش انسانی» پاسخ داده شود.
یونیسف نیز اعلام کرد، کودکان آوارگان در حالی به این منطقه می رسند که «خسته و درمانده اند و به کمک پزشکی نیاز دارند.»
یونیسف در بیانیه ای نوشت، «دمای هوا که در روزهای اخیر به زیر صفر درجه رسیده است سلامتی کودکان را که نه لباس نه غذای مناسب دارند تهدید می کند.»
بر اساس این بیانیه، «نبود امکانات گرمایشی در برخی مراکز پذیرش و همچنین امکان حمل و نقل اوضاع را وخیم تر کرده است.»
بر اساس آمارهای کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد، سال 2015 بیش از یک میلیون مهاجر و آواره که حدود نیمی از آنها را سوری ها تشکیل می دهند، وارد اروپا شدند. به رغم شرایط دشوار جوی، هزاران مهاجر به تلاش برای رسیدن به اروپا ادامه می دهند.
میریانا میلنکوفسکی (Mirjana Milenkovski)، سخنگوی یونیسف گفت: حدود 7000 آواره از جمعه گذشته وارد صربستان شدند و سپس از راه کرواسی تلاش کردند به اروپای غربی برسند.
وی افزود: اوضاع تحت کنترل است کانتینرها و چادرها برای پذیرش آوارگان و محافظت از آنها در برابر سرما فراهم است.

۱۳۹۴/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...