نسخه چاپی

وزیراطلاعات:دستگاه نظارتی برای مچ‌گیری نیست

عکس خبري -وزيراطلاعات:دستگاه نظارتي براي مچ‌گيري نيست

حیدر مصلحی در نشست جنبی جلسه «شورای دستگاه نظارتی كشور» در خصوص چگونگی تشكیل این شورا اظهاركرد: این مجموعه با پیشنهادی كه توسط دو دستگاه نظارتی چند سال قبل خدمت مقام معظم رهبری منعكس شد، تشكیل شده است و مقام معظم رهبری به رییس‌جمهور وقت دستور دادند كه نسبت به راه‌اندازی این دستگاه كه زیرمجموعه سه قوه است اقدام شود. این دستگاه نظارتی با هماهنگی در جهت تقویت مدیریت كشور خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا ، حيدر مصلحي در نشست جنبي جلسه «شوراي دستگاه‌هاي نظارتي كشور» در جمع خبرنگاران در خصوص چگونگي تشكيل اين شورا اظهاركرد: اين مجموعه با پيشنهادي كه توسط دو دستگاه نظارتي چند سال قبل خدمت مقام معظم رهبري منعكس شد، تشكيل شده است و مقام معظم رهبري به رييس‌جمهور وقت دستور دادند كه نسبت به راه‌اندازي اين دستگاه كه زيرمجموعه سه قوه است اقدام شود. اين دستگاه نظارتي با هماهنگي در جهت تقويت مديريت كشور خواهد بود.

وي ادامه داد: البته اين مجموعه به هيچ وجه مقوله مچ‌گيري نيست، بلكه مقوله‌اي است كه در جهت تقويت مديريت كشور و سلامت آن شكل گرفته است.

مصلحي خاطرنشان كرد: در برنامه توسعه كشور در مقاطع مختلف كه مصوب مجلس شد، اين مجموعه پيش‌بيني مي‌شد كه شوراي نگهبان نظر موافقي نسبت به آن داشت زيرا مغايرتي با قانون اساسي و در واقع اختيارات قوا نداشت اما در برنامه پاياني محول به مجمع تشخيص مصلحت شد كه در آنجا بر اساس ماده 221 قانون اساسي تصويب و آيين‌نامه آن تدوين شد.

رييس شوراي دستگاه‌هاي نظارتي كشور ادامه داد: آيين‌نامه در اختيار سران سه قوه قرار گرفت و سران سه قوه آن را تصويب كردند. همچنين بعد از تصويب و ابلاغ كه طي يك دو هفته اخير اتفاق افتاد در مسير خود قرار گرفت. در طول اين مدت مجموعه شوراي دستگاه‌هاي نظارتي با عنوان شوراي هماهنگي دستگاه‌هاي نظارتي كار خود را دنبال مي‌كرد و موفقيت‌هاي بسيار خوبي در موقعيت‌هاي مختلف داشت. خصوصا در سطح استان‌ها از اين حركت استقبال بسيار خوبي شده بود. مجموعه مديران استان‌ها در موفقيت مديريتي خود از اين شورا بهره‌برداري مي‌كردند كه با شكل جديد مي‌تواند تاثيرگذاري بهتري در موفقيت مديريت كشور داشته باشد.

مصلحي بيان كرد: به هيچ وجه اين مجموعه به معناي مچ‌گيري نيست زيرا دستگاه‌هاي نظارتي وضعيتي دارند كه با ديد مچ‌گيري به آنها نگاه مي‌شود اما اين مجموعه به اين معنا نيست بلكه مجموعه‌اي است كه هدف آن كمك به دستگاه‌هاي مديريتي كشور در هر سه قوه است كه بخش عمده كار دست قوه مجريه است تا بتواند با توان بالاتري مديريت كشور را اداره كند و معضلات و مشكلات كشور را برطرف سازد.

وي در خصوص جلسه امروز اين شورا نيز خاطر نشان كرد: جلسه در راستاي جلسه‌هاي گذشته بود و درپي ابلاغ آيين‌نامه كه توسط سران سه قوه شكل گرفت، تشكيل شد. همچنين جلسات ما تقريبا ماهيانه برگزار مي‌شود اما اين بار با تاخير برگزار شد و به اين دليل كه مصوبه سران سه قوه را داشته باشيم كه با تصويب سه قوه امروز جلسه برگزار شد و در اين جلسه تصميمات خوبي اتخاذ شد كه از جمله‌ي آن تصويب آيين‌نامه شوراي دستگاه نظارتي در استان‌ها بود كه اين يكي از اقدامات خوب بود.

رييس شوراي دستگاه‌هاي نظارتي كشور تصريح كرد: با طراحي و برنامه‌ريزي كه انجام شده همين مباحث را در سطح استان‌‌ها دنبال خواهيم كرد. همچنين خبرهاي مختلفي در رابطه با موضوعات مختلف كشور مطرح شد و نسبتا تصميم‌گيري‌هاي خوبي در اين جهت صورت گرفت.

وي در مورد تركيب شوراهاي نظارتي در تهران و استان‌ها اظهار كرد: در تهران وزارت اطلاعات، سازمان بازرسي كل كشور، ديوان محاسبات، معاون نظارت و راهبردي رياست‌جمهوري، معاون نظارت مجلس و ديوان عدالت اداري، اعضاي مركزي هستند. همچنين شوراي دستگاه نظارتي در استان‌ها نيز پنج عضو دارد كه مديركل سازمان بازرسي، مديركل اداره اطلاعات، ديوان محاسبات، دادستان و معاون برنامه‌ريزي استانداري پنج عضو اين شورا در استان‌ها هستند و كار خود را دنبال مي‌كنند.

مصلحي در مورد حضور نداشتن دادستاني كل كشور در شوراي مركزي گفت: سازمان بازرسي كل كشور و ديوان عدالت اداري حضور دارند كه پاسخ‌گوي مباحث مربوط به دادستاني هستند و به دليل اينكه در استان‌ها سازمان ديوان عدالت اداري نداريم، دادستاني در آنجا حضور دارد.

۱۳۹۱/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...