نسخه چاپی

بزك چهره آمریكا توسط رسانه های زنجیره ای

عکس خبري -بزك  چهره آمريکا توسط رسانه هاي زنجيري

با وجود هشدارهای متعدد مقام معظم رهبری مبنی بر بزك چهره آمریكا و نفوذ بیگانگان از رخنه های احتمالی، روزنامه های زنجیره ای همچنان به راه خود ادامه می دهند.

به گزارش نما، از زمانی که حسن روحانی سکان دولت یازدهم را در دست گرفت، تمام تلاش خود را به کار بست تا به وسیله مذاکره با اروپا و آمریکا تحریم های علیه ایران را لغو کند؛ این امر سبب شد تا بخشی از اصلاح طلبان و آنانی که سرسپردگان آمریکا بودند فرصت را برای عرض اندام مناسب ببینند و همه تلاششان را در جهت معرفی آمریکایی جدید برای رفع خصومت های چند دهه ایرانیان کنند. تلاش های آنان که به تعبیر رهبر معظم انقلاب «بزک چهره آمریکا» بود، به شدت در فضای رسانه ایشان خودنمایی می کرد و آنها به هیچ عنوان ابایی از این کار نداشتند.
در تمام این دو سالی که مسئولان ایرانی در حال مذاکره با مقامات آمریکایی بودند این رسانه ها با نگاهی خوش‌خیالانه کوچک ‌ترین نرمش در سخنان غربی ها را تفسیر کرده و تلاش می کردند در جامعه این گونه جا بیوفتد که آمریکا آدم شده و باید روال گذشته بی اعتمادی به آن را تغییر داد.


بزک آمریکا در روزنامه های زنجیره ای

در ادامه برخی از نمونه های گریم چهره آمریکا توسط رسانه های زنجیری را بر می شماریم:

عادی سازی روابط ایران و آمریکا توسط رسانه های معلوم الحال برای اولین بار پس از مکالمه چند دقیقه‌ای اوباما و روحانی و اولین مذاکره مستقیم ظریف و کری کلید خورد. روزنامه‌های زنجیره‌ای تلاش کردند این اتفاق را شروعی برای عادی ‌سازی روابط بین دو کشور عنوان کنند.

این روند با نقل قولی از هاشمی رفسنجانی در روزنامه آرمان که منتسب به خانواده هاشمی است، ادامه پیدا کرد؛ تیتر این مطلب چالش برانگیز این بود: «امام(ره) موافق حذف مرگ بر آمریکا بودند». همین عبارت کافی بود تا شیفتگان آمریکا با استفاده از آن ضرورت پایان پذیری دشمنی میان ایران و آمریکا را تقاضایی عمومی مطرح کنند که مردم دیگر علاقه‌ای به ادامه دشمنی‌ها با آمریکا را ندارند.

اما مصاحبه روزنامه اعتماد با سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا نمونه ای دیگر از آمریکا دوستی این جریان دلباخته غرب است. جایی که خبرنگار روزنامه اعتماد می پرسد: «آن روزی که سفارت ایران و آمریکا در واشنگتن و تهران بازگشایی شود، نزدیک خواهد بود یا دور، آیا چنین رویایی در دسترس ماست؟»

مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا در رابطه با محدودیت تردد به کشورهای خاص که شامل ایران نیز شده باز هم توسط روزنامه های زنجیره ای به صورتی وارونه جلوه داده می شود؛ در همین رابطه روزنامه شرق در گزارشی نوشته است: این محدودیت‌ها در قالب طرح بودجه به تصویب رسید. دلیل این امر این بوده است که براساس قوانین آمریکا، رئیس‌جمهوری حق وتو «لاین-آیتم» ندارد. این حق وتو نوع خاصی از وتو است که بر آن اساس رئیس دستگاه اجرایی این حق را پیدا می‌کند که با مفاد خاصی از یک طرح که به تصویب مجلس قانون‌گذاری رسیده باشد مخالفت کند بدون آنکه با همه مفاد آن طرح مخالف باشد.

گفتنی است رهبر معظم انقلاب اسلامی بهمن ماه سال 92 در دیدار مردم تبریز با انتقاد از برخی تلاش ها برای معرفی یک چهره غیرواقعی از آمریکا به مردم، گفتند: برخی افراد تلاش دارند با بزک کردن چهره آمریکا، زشتی ها و خشونت ها و وحشت آفرینی ها را از این چهره بزدایند و دولت آمریکا را دولتی علاقمند به مردم ایران و انسان دوست معرفی کنند، اما تلاش این افراد به نتیجه نخواهد رسید. حضرت آیت الله خامنه ای همچنین اسفندماه 93 در دیدار اعضای مجلس خبرگان فرمودند: «یک واقعیت دیگرى که نباید غفلت کرد، دشمنى دشمنان ما است. از دشمنى دشمن نباید غفلت کرد... باید از دشمنى اشرار بیمناک نشویم. دشمنى بالاخره وجود دارد. هیچ ملتى که صاحب حرفى و ایده‌اى باشد و حرکتى بکند، از دشمنى دشمنان مصون نیست. امروز به نظر من اقبال ملت ایران این است که دشمن ملت ایران و دشمنان ملت ایران، جزو بدنام‌ترین‌ها در دنیا هستند. شما ملاحظه کنید، امروز دولت آمریکا در سطح بین‌المللى یک بازیگر خشن و آلوده‌ به جنایت معرفى شده که واقعیت قضیه هم همین است».
اما هرچه به دو انتخابات در پایان سال جاری نزدیک می شویم معظم له بر نفوذ و تغییر چهره آمریکا بیشتر تاکید می کنند. ایشان در دیدار ائمه جمعه که در 14 دی 94 برگزار شد، صراحتا از چشم دوختن آمریکا به انتخابات سخن گفته و فرمودند: «آمریکایی ها مثل ما دنبال تحولند؛ اما، ما تحولی را می خواهیم که فاصله کشور و جامعه با اهداف اسلام و انقلاب را کاهش دهد و آنها دقیقا در نقطه مقابل تحول مورد نظر ملت ایران، دنبالِ دور کردن جامعه از اهداف انقلاب و نزدیک کردن ایران به اهداف خودشان هستند و برای تحقق این هدف به انتخابات چشم طمع دوخته اند؛ اما ملت بزرگ و هوشیار ایران چه در انتخابات و چه در مسائل دیگر، مخالف خواسته های دشمنان عمل می کند و همچون گذشته به دهان آنها می کوبد.»
به نظر می رسد عده‌ای از حامیان جریان اصلاحات و مشتاقان رابطه با آمریکا با به راه انداختن موج های رسانه ای به دنبال گریم چهره شیطان بزرگ هستند و نیز این رویای خام را در سر می پرورانند که با حضور افرادی در مجلس که هم طیف و هم فکرشان هستند قادرند مجلس ششمی دیگر به راه بیندازند و دریچه های نفوذ را برای ورود بیگانگان باز نگه دارند.

۱۳۹۴/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...