نسخه چاپی

جام جهانی فوتبال تغییر می كند

اینفانتینو، یكی از نامزدهای انتخابات ریاست فیفا پیشنهاد كرد تیم های حاضر در جام جهانی به 40 تیم افزایش یابد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جیانی اینفانتینو سوئیسی، دبیر کل اتحادیه فوتبال اروپا و یکی از 5 نامزد انتخابات ریاست فیفا،پیشنهاد داد تیم های حاضر در رقابت های جام جهانی فوتبال به 40 تیم افزایش یابد و برای این که چندین کشور از"افتخار و مزایای" این مسابقات برخوردار شوند از میزبانی مسابقات قهرمانی اروپا الگو برداری شود.

دبیر کل یوفا ، از اصلاحات پیشنهادی برای اداره فیفا شامل محدودیت مدت ریاست رئیس و مقامات فیفا و افشای عمومی میزان پاداش های آنها حمایت کرد.

این مقام سوئیسی که از برنامه های خود برای انتخابات 26 فوریه سخن می گفت همچنین پیشنهاد کرد که فیفا نیمی از درآمد خود را به طور مستقیم بین 209 فدراسیون عضو خود توزیع کند تا صرف توسعه این ورزش شود.

اصلاحات پیشنهادی اینفانتینو برای پاکسازی فیفا عمدتا مشابه همان مواردی است که در تاریخ 26 فوریه در کنگره فیفا مطرح خواهد شد.

اینفانتینو، که در کمیته اصلاحات پیشنهادی برای فیفا در سال گذشته عضو بود، از پیشنهاد محدود کردن ریاست فیفا و اعضای کمیته اجرایی به سه دوره چهار ساله حمایت کرد.

علاوه بر این او پیشنهاد داد سیستم چرخشی میزبانی جام جهانی به گونه ای باشد که هر قاره بتواند در هر سه دوره جام جهانی حداکثر یک بار میزبان باشد.

از دیگر طرح های اینفانتینو برگزاری جام جهانی در چندین کشور از یک قاره است که به این ترتیب چندین کشور از افتخار و مزایای میزبانی جام جهانی برخوردار خواهند شد.

یوفا خود پیشرو این طرح است، قرار است یورو 2020 در 13 شهر در سراسر اروپا برگزارشود و مسابقات قهرمانی اروپا در سال های 2000، 2008 و 2012 با میزبانی مشترک برگزار شد.


انتخابات جام جهانی فوتبال فیفا یورو

۱۳۹۴/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...