نسخه چاپی

خانواده امام موسي صدر:

اظهارات اخیر در مورد امام موسی صدر هیچ صحتی ندارد

عکس خبري -اظهارات اخير در مورد امام موسي صدر هيچ صحتي ندارد

مدیر مؤسسات امام موسی صدر در لبنان گفت: ادله رسمی و قاطع، ثابت كرده است برخی شایعاتی كه درباره سرنوشت امام گفته می‌شود، نادرست است.

به گزارش ايسنا به نقل از از روزنامه الوفاق، ربابه صدر، خواهر امام موسی صدر، تمام شایعات و سخنانی را که درباره سرنوشت برادرش، امام موسی صدر منتشر می‌شود نفی کرد و تأکید کرد که میان خانواده امام صدر و مردم لیبی هیچ گونه خصومتی وجود ندارد، بلکه دشمنی خانواده امام تنها با نظام دیکتاتوری قذافی بوده است.

مدیر مؤسسات امام موسی صدر در لبنان، در میهمانی افطاری که مؤسسات امام صدر در بیروت برگزار کرده بود، گفت: از وقتی که انقلاب لیبی آغاز شد تمام توجه ما به این سرزمین جلب شد. چشمانمان در جست‌وجوی امام و دو همراهش بود و دل‌هایمان از شوق در سینه نمی‌گنجید و اندیشه‌مان در پشت میله‌های هر زندانی آنان را می‌جست. پس از کشته شدن قذافی و سقوط حکومت او، به سراغ رهبران فعلی لیبی رفتیم. از شنیدن این سخن آنان خوشحال شدیم که این قضیه برای کشور لیبی اولویت ملی دارد. سپس برای یافتن سرنخ‌هایی که به آزادی این سه عزیز از زندانی مجهول در لیبی منجر شود، همکاری قضایی صورت گرفت.

ربابه صدر افزود: نابسامانی و فقدان حکومت مرکزی در لیبی که پس از مرگ قذافی به وجود آمد، باعث کندی در تحقیقات شد ولی ما تلاش می‌کنیم و امیدواریم که این مانع، با هم‌آوایی و همکاری همه‌جانبه دو طرف، برطرف شود.

صدر تأکید کرد که به دلایل علمی، قانونی و قضاییِ رسمی و قاطع و نهایی ثابت شده است که برخی اظهارات اخیر هیچ صحتی ندارد و برادران ما در لیبی در سطوح مختلف به مواضع طرف لبنانی و مسلماتی برگشتند که ما همچنان به آن‌ها تمسک می‌کنیم و همه قانع شده‌اند که مطلوب نهایی جست‌وجوی زندان‌های نامکشوف است.

رباب صدر گفت: ما هیچ گاه ـ‌خدای ناکرده‌ـ با مردم لیبی خصومتی نداشته‌ایم، بلکه دشمنی ما با نظام دیکتاتوری قذافی بوده است. اما در عین حال همواره از مسئولان لبنانی خواسته‌ایم که سطح تلاش‌ها را به حدی برسانند که امام و دو همراهش مستحق آن هستند و تابع سیاست روشنی بر این اساس باشند که کلید و شرط روابط مساوی میان دو حکومت، همکاری جدی و صادقانه در این قضیه مقدس باشد که تمامی لبنانیان بر آن اجماع دارند.

۱۳۹۱/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...