نسخه چاپی

تولید مجموعه انیمیشن «ابزار ماهی‌ها» به پایان رسید

مجموعه انیمیشنی «ابزار ماهی‌ها» در ۱۳ قسمت ۷ دقیقه‌ای به سفارش مركز صبا و كارگردانی علی درخشی تولید شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم،این مجموعه انیمیشنی با تکنیک کات‌اوت و با هدف آموزش زندگی اجتماعی به مخاطب کودک تولید می‌شود و به اهمیت مسئولیت پذیری در تک تک افراد یک جامعه اشاره دارد.

در خلاصه داستان «ابزار ماهی‌ها» آمده است: در اعماق آب‌های خلیج فارس، کشتی غرق شده‌ای وجود دارد که از چشم همه آدم‌ها دور مانده است. در این کشتی ماهی‌هایی زندگی می‌کنند که به طرز عجیبی تکامل یافته و هر کدام به شکل یک «ابزار» در آمده‌اند. این ماهی‌ها در کنار هم اجتماعی را تشکیل داده‌اند که هر یک از اعضا، با توجه به تخصصی که در اثر تکامل بدست آورده است، نیازهای سایرین را برآورده می‌کند. در هر قسمت، یکی از «ابزار ماهی‌ها» از نقشی که در جامعه دارد خارج می‌شود و هوس می‌کند وظیفه دیگری را به عهده بگیرد، اما از آنجا که برای انجام وظیفه جدید آماده نیست و مهارت انجام آن را ندارد، جمع کوچک «ابزار ماهی‌ها» را دچار مشکل می‌کند و یکپارچگی موجود در جامعه را به خطر می‌اندازد.

اما در آخر داستان و اغلب با هوشیاری «عصا ماهی» (که پیر‌ترین و با تجربهترین آنهاست) ماجرا ختم به خیر می‌شود و اجتماع «ابزار ماهی‌ها» از خطر تفرقه در امان می‌ماند و «ابزار ماهی» خطا کار هم متوجه می‌شود که «هر کسی را بهر کاری ساخته‌اند»

«ابزار ماهی‌ها» را علی درخشی نویسندگی و کارگردانی می‌کند؛ سایر دست‌اندرکاران آن نیز عبارتند از: فیلمنامه: سمیرا خسروجردی، طراح شخصیت‌ها: علی درخشی و مسعود معین اسلام، استوری بورد: امین حق‌شناس، انیماتور‌ها: سمیرا کشاورزی و سپهر سهرابی، فضا سازی: سمیه یزدان پناه، موزیک و افکت: هوتن پورزکی، تدوین: امین حق‌شناس، مجری طرح: سیاره نارنگی، مدیر هنری و سوپروایزر انیمت: امین حق‌شناس، تهیه کننده: مهدی درخشی.

۱۳۹۴/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...