نسخه چاپی

اثر تنهایی بر گلبول‌های سفید

اثر تنهایی بر گلبول‌های سفید بدنتنهایی اثر بدی روی آن بخش از سیستم ایمنی بدن می‌گذارد كه مسوول مبارزه با عفونت‌ها و سرطان است. برای همین است كه افرادی كه از جامعه دور افتاده‌اند، 14 درصد بیش از آنهایی كه تنها نیستند، در معرض مرگ زودهنگام قرار دارند.

به گزارش نما به نقل از ایندپندنت، دانشمندان دریافته‌اند که گلبول‌های سفید آدم‌هایی که احساس تنهایی می‌کنند، بیش از این که سراغ مبارزه با عفونت برود، باعث ایجاد التهاب می‌شود. این التهاب در شرایط عادی نوعی واکنش بدن به بیماری است.

البته سال‌ها است که محققان می‌دانند، افرادی که تنها هستند بیش از بقیه در خطر بیماری و مرگ زودرس (قبل از 65 سال) قرار دارند اما دلیل آن را نمی‌دانستند.

تیمی از دانشمندان به سرپرستی استیون کول از دانشگاه لس آنجلس کالیفرنیا و جان کاپیتانو از مرکز ملی تحقیق پستانداران در کالیفرنیا، دست به مطالعه گلبول‌های سفید آدم‌ها و هم چنین میمون‌های ماکائو زدند، پستانداری که به شدت اجتماعی است.

در مورد میمون‌ها نیز معلوم شد دور نگه داشتن آن‌ها از بقیه باعث تغییر در ژن گلبول‌های سفید می‌شود به گونه‌ای که ژن‌های دخیل در ایجاد التهاب فعال‌تر می‌شوند و ژن‌های دخیل در مبارزه با عفونت با کاهش فعالیت روبرو می‌شوند.

ژن‌های نوع اول علاوه بر این که روی سلامت بدن اثر می‌گذارند، باعث می‌شوند فرد منزوی‌تر نیز شود.

۱۳۹۴/۱۱/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...