نسخه چاپی

وزیر علوم خبر داد:

اعتبار 1 درصدی تحقیقات علمی در سال 95

وزیر علوم در حاشیه كنفرانس رویكردهای نوین مهندسی پزشكی گفت: سال 95 اعتبار تحقیقات علمی بیش از یك درصد تولید ناخالص ملی است.

به گزارش نما به نقل از برنا، محمد فرهادی گفت: با افزایش بودجه، تحقیقات علمی در پارک های علم و فناوری گسترش می‌یابد.

وی با بیان این مطلب که اعتبار تحقیقات علمی سال آینده به بیش از یک درصد خواهد رسید تاکید کرد: این بودجه در سال 94 حدود 47 صدم درصد بوده که درسال آینده به بیش از یک درصد تولید ناخالص ملی می رسد.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه لزومی ندارد خود دولت در بحث تحقیقات علم و فناوری اقدام کند گفت: لازم است فعالیت های تحقیقاتی به پارک های فنآوری و دانشگاه ها سپرده شود.

فرهادی افزود: یکی از عرصه های مهم تحقیقاتی و نوآوری بخش مهندسی پزشکی است که می‌تواند انواع تجهیزات پزشکی، اندام‌ها و مفاصل مصنوعی را درست کند؛ در این عرصه کشور رشد خوبی را داشته است.

تاکید وزیر علوم بر ضرورت صنعتی شدن رشته‌های مهندسی پزشکی

کنفرانس رویکردهای نوین مهندسی پزشکی قلب و عروق در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در حال برگزاری است.
این کنفرانس با هدف گسترش روابط بین رشته ای میان رشته های پزشکی قلب و عروق و رشته های فنی مهندسی پزشکی برگزار شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری در این مراسم با اشاره به افزایش سرمایه گذاری دولت در حوزه های مختلف علم و فنآوری گفت: بیش از یک درصد تولید ناخالص ملی در سال آینده به تحقیق و مراکز علمی اختصاص داده شده است.

محمد فرهادی با اشاره به اینکه سه دهه از عمر رشته های مهندسی پزشکی در ایران می گذرد ادامه داد: دانشگاه ها در حوزه های جدید پزشکی پیشرفت های خوبی داشته اند و امروز بین رشته های مهندسی پزشکی و بالینی مرزی نیست.

وی با تاکید بر ضرورت سامان دهی رشته های مهندسی پزشکی گفت: با توجه به رشد اقتصادی شرکت های دانش بنیان می توانیم زمینه های عرضه این فنون را فراهم کنیم.

وزیر علوم با اشاره به اینکه در حال حاضر با استفاده از تکنولوژی، روش های تهاجمی، خطرها و هزینه ها در عمل های جراحی کمتر شده است افزود: باید رشته های مهندسی پزشکی صنعتی شود.

وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد: با وجود 38 پارک فنآوری و 2 هزار شرکت دانش بنیان می‌توان تولید انبوه تجهیزات پزشکی در زمینه های مختلف را داشته باشیم و لازم است درصدی از اعتبارات صرف تحقیقات علمی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله نیز در این همایش گفت: برگزاری همایش های مشترک بین رشته پزشکی و مهندسی پزشکی می‌تواند تحولی عظیمی در این رشته ها ایجاد کند.

جعفر اصلانی با اشاره به اینکه سرمایه عظیم نیروی انسانی جوان در کنار نیاز فراوان در این رشته ها می تواند نه تنها در کشور بلکه در منطقه نیز مورد استفاده قرار گیرد افزود: می‌توان با اتکا به سرمایه های داخلی از ورود تجهیزات خارجی جلوگیری کرد و به ظرفیت های صادراتی نیز فکر کرد.

در کنفرانس دو روزه رویکردهای نوین مهندسی پزشکی قلب و عروق 98 مقاله ارائه می شود.در حاشیه این همایش همچنین نمایشگاهی از جدیدترین دستاوردهای حوزه مهندسی پزشکی ارائه شده است.

۱۳۹۴/۱۱/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...