نسخه چاپی

تاثیر آلودگی هوا بر بیماریهای مادرزادی

یك فوق تخصص قلب كودكان گفت: آلودگی هوا تاثیر مستقیم بر ابتلا به بیماریهای مادرزادی نوزادان دارد لذا مادران باردار باید مراقب این خطر بزرگ باشند.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی رضوی، دکتر محمد رضا صبری در حاشیه همایش ملی بیماریهای مادرزادی و ساختمانی قلب در این بیمارستان افزود: بانوان برای بارداری باید آموزش ببینند تا ناخواسته حامله نشوند یا زود از حاملگی خود باخبر شوند.

وی بیان کرد: مادران باردار باید در هفته های نخست بارداری علاوه بر مصرف نکردن بی مورد دارو از تماس با موارد مشکل زا نظیر رنگ مو، لاک ناخن، لاک پاک کنها، مواد مورد استفاده برای خشکشویی لباس ها، ضد عفونی کننده های سبزیجات و حشره کشها که برای جنین خطرناک است، خودداری کنند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: آلودگی هوا، پارازیت ها و مواد شیمیایی محیط برای مادر باردار خطرناک است و مسئولان برای مدیریت آنها باید برنامه ریزی کنند.

250 نفر از جراحان و متخصصان قلب به همراه سایر گروههای پزشکی از سراسر کشور برای شرکت در همایش یک روزه بیماریهای مادرزادی و ساختمانی قلب به شیوه های نوین تشخیص و درمان در بیمارستان فوق تخصصی رضوی در مشهد گردهم آمدند.

۱۳۹۴/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...