نسخه چاپی

رونمایی‌ از بزرگترین‌ فیروزه عجم‌ دنیا در همدان

از بزرگترین فیروزه عجم دنیا در همدان رونمایی شد.

به گزارش نما ، شامگاه امروز ضمن افتتاح نمایشگاه «از گوهر تا درآمد» در همدان، از بزرگترین فیروزه عجم دنیا نیز رونمایی شد.

یک کارآفرین برتر در این مراسم با بیان اینکه باید کارآموزان، جوانان و مردم همدان بیشتر همت کنند تا بتوانند از نعمت معادن موجود در استان بهره‌مند شوند، اظهار کرد: در استان همدان معادن و سنگ‌های قیمتی چون کوارتز، یاقوت کبود و ... وجود دارد که ارزشمند است.

هومن بهمنی زنگنه ادامه داد: در استان همدان بیش از 19 یا 20 گونه کانی وجود دارد که داشتن هر کدام آرزوی یک کشور اروپایی و آمریکایی است تا از آن چند میلیون اشتغال و ارزش افزوده ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه کانی‌ها در استان یا به صورت خام‌فروشی عرضه می‌‎شود و یا اینکه هیچ کاری روی کانی‌ها انجام نمی‌شود، افزود: آرزو می‌کنم دیدگاه کار واقعی وجود داشته باشد و ضمن ایجاد یک اشتغال پایدار، زمینه آموزش علمی و تخصصی در این راه ایجاد شود.

مدیرعامل هلدینگ زرین با تاکید بر اینکه اگر کار به صورت سنتی باشد لطمه می‌خوریم، ادامه داد: فیروزه نیشابور سال‎هاست به صورت سنتی استخراج می‌شود که شاید اگر به صورت خام عرضه می‌شد، بهتر بود.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان تکنولوژی روز در زمینه سنگ‌های قیمتی فعال خواهد شد، افزود: تدریس براساس استانداردهای روز دنیا و بومی شده در سازمان فنی و حرفه‌ای نیز در دستور کار است.

بهمنی زنگنه با بیان اینکه در بحث تکنولوژی، مهندسی معکوس، نتایج خوبی را در چهار محور ارائه می‌دهد، ادامه داد: قسمت نخست مربوط به آموزش، قسمت دوم مربوط به تهیه دستگاه، قسمت سوم مواد اولیه و قسمت چهارم برای سرمایه در گردش است.

وی گفت: تا یک سال کارآموز را به عنوان یک کارآفرین حمایت می‌کنیم تا بتواند برای 10 یا 100 نفر اشتغال ایجاد کند و از ابتدای کار تا یک سال نیز محصولش را خریداری می‌کنیم.

این کارآفرین با بیان اینکه پایه بیشتر گروه‌های مختلف جمعیتی شامل کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید و... است تا بتوان با تعداد چندهزار نفر قرارداد منعقد کرد، بیان کرد: گروه هدف، بیشتر قشر محروم بوده و مربوط به ایجاد مشاغل خانگی است.

وی ادامه داد: به همدان به عنوان یک پایلوت نگاه می کنیم، اما باید بیش از 85 درصد فعالیت به سمت فضای شهرستان‌ها و اقشار محروم برده شود.

مدیرعامل هلدینگ زرین با بیان اینکه هزینه‌ای که با اتحادیه توافق شده به دو صورت است، بیان کرد: یک نوع آموزش به صورت دانشگاهی است که در دانشگاه‌های خصوصی انجام می‌شود، اما نوع دیگر آموزش‌ها، دولتی بوده و هزینه‌ها براساس مصوبه سازمان فنی و حرفه‌ای است که گاهی اوقات تا 50 درصد نیز تخفیف قائل شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد استان همدان می‌توانند وارد صنعت سنگ‌های قیمتی شوند، افزود: در صورت کاهش 50 درصدی واردات، می‌توان 5 میلیون اشتغال در این صنعت ایجاد کرد، اگر 40 درصد معادن کشور فعال باشند نیز تعداد زیادی اشتغال ایجاد خواهد شد.

۱۳۹۴/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...