نسخه چاپی

جنگنده های سعودی به آسمان سوریه می روند

سخنگوی ائتلاف ضد یمن مدعی شد خلبان‌های سعودی با هماهنگی ائتلاف تحت رهبری آمریكا، در آسمان سوریه اقدام به پرواز می‌كنند.

به گزارش نما ، «احمد العسیری» سخنگوی ائتلاف ضد یمن به سرکردگی عربستان سعودی مدعی شد خلبان‌های سعودی با هماهنگی ائتلاف تحت رهبری آمریکا، وارد آسمان سوریه شده‌اند.

وی در گفتگو با شبکه خبری روسیا الیوم، ادعا کرده‌ است هدف از تشکیل «ائتلاف اسلامی» نشان دادن تصویر واقعی اسلام بوده است؛ چرا که داعش با کارهای خود چهره اسلام را زشت کرده است.

با این حال، العسیری در مصاحبه خود تأکید کرده است که به زودی این ائتلاف تشکیل خواهد شد.

پیش از این عربستان سعودی در اقدامی، بدون اطلاع کشورهای منطقه و کسب اجازه از آن‌ها از تشکیل ائتلاف اسلامی برای مقابله با تروریسم خبر داده و نام 34 کشور را در لیست کشورهای عضو آن اعلام کرده بود.

شماری از کشورهایی از جمله پاکستان، لبنان که نامشان در لیست این ائتلاف آمده بودند نسبت به این اقدام عربستان اعتراض کرده و عضویت در آن را تکذیب کردند.

به اذعان بسیاری از کارشناسان مسائل سیاسی منطقه‌ای و ناظران، عربستان سعودی با نشر ایدئولوژی وهابی- تکفیری خود، منبع صدور تروریسم در منطقه و جهان بوده و در بسیاری از حملات تروریستی که نمونه اخیر آن حمله تروریستی 12 ژانویه استانبول بود، رد پای شهروندان سعودی دیده می‌شود.

در این حمله تروریستی 10 کشته و 15 مجروح شدند و گروه تروریستی "ولایت استانبول" وابسته به گروه تروریستی داعش آن را برعهده گرفت.

۱۳۹۴/۱۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...