نسخه چاپی

ادعای نخست وزیر لبنان علیه ایران

نخست وزیر لبنان در موضعی بر خلاف وزیر خارجه‌اش، ادعاهای واهی عربستان سعودی علیه ایران را تكرار كرد.

به گزارش نما ، «تمام سلام» نخست وزیر لبنان در فعالیت‌های جانبی نشست مجمع جهانی اقتصاد در «داووس» سوئیس مدعی شد: دخالت‌های ایران در کشورهای عربی، عامل اصلی تنش (تهران) با عربستان سعودی است.

به گزارش وبگاه خبری «النشره»،‌ تمام سلام در نشستی با حضور «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در داووس گفت: اصل تنش بین ایران و عربستان، به دخالت‌های ایران طی چند سال گذشته در امور کشورهای عربی است که اوضاع پیجیده را پیچیده‌تر کرده است.

وی با بیان اینکه عربستان معتقد است که دارای نقش رهبری در کشورهای عربی است، مدعی شد که ریاض حق دارد که چنین نقشی برای خود متصور باشد.... ولی ایران از چندین سال گذشته تا کنون در امور کشورهای عربی دخالت می‌کند و این موضوع اصل تنش بین تهران و ریاض است.

تمام سلام نخست وزیر جریان 14 مارسی کابینه لبنان از تابستان سال گذشته تا کنون از حل بحران «انباشت زباله» در بیروت منطقه «جبل لبنان» ناکام مانده و دولتش از چندین ماه گذشته تا کنون به حالت شبه تعطیل در آمده‌اند.

این موضع لبنان در حالی از سوی نخست وزیر مطرح می‌شود که «جبران باسیل» وزیر امور خارجه‌اش (از رهبران جریان ملی آزاد و متحد مقاومت اسلامی) در نشست‌های اخیر وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره و سازمان همکاری اسلامی در ریاض از امضای بیانیه‌های پایانی در محکومیت ایران، امتناع کرده بود.

۱۳۹۴/۱۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...