نسخه چاپی

تماس تلفنی روحانی با همتای اكوادوری

رئیس جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با همتای اكوادوری خود تاكید كرد كه جمهوری اسلامی ایران از گسترش و تعمیق روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری با اكوادور به عنوان كشوری تاثیرگذار در منطقه آمریكای لاتین استقبال می كند.

به گزارش نما ، رییس جمهوری کشورمان در تماس تلفنی رییس جمهوری اکوادور تاکید کرد: رفع تحریم های ناعادلانه علیه جمهوری اسلامی ایران مسیر گسترش و تعمیق روابط بین تهران - کیتو را هموارتر می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت،‌ حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در تماس تلفنی "رافائل کوره آ" با ایشان، ضمن تشکر از تبریک همتای اکوادوری خود به مناسبت اجرای رسمی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، گفت: جمهوری اسلامی ایران از گسترش و تعمیق روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری با اکوادور به عنوان کشوری تاثیرگذار در منطقه آمریکای لاتین استقبال می کند.

رییس جمهوری تاکید کرد: دولت و مردم ایران اهمیت ویژه ای برای توسعه مناسبات دوستانه و همکاری با کشورهای آمریکای لاتین قائل هستند.

دکتر روحانی با قدردانی از حمایت های دولت و ملت اکوادور از حقوق ملت ایران در بهره برداری صلح آمیز از انرژی هسته ای و مخالفت با اعمال تحریم های ظالمانه، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران و اکوادور به عنوان دو ملت و دولت دوست، همواره در مجامع بین المللی در کنار یکدیگر خواهند بود.

"کوره آ" نیز با تبریک به رییس جمهوری و ملت ایران به مناسبت اجرای رسمی برنامه جامع اقدام مشترک، گفت: برداشته شدن تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران فصل جدیدی از پیروزی های دولت و ملت ایران را در عرصه جهانی رقم زد.

رییس جمهور اکوادور با بیان اینکه همه کشورهای آمریکای لاتین از این پیروزی دولت و ملت ایران خرسند هستند، تاکید کرد: شرایط جدید کنونی، فرصت مغتنمی را برای توسعه و تعمیق روابط دو کشور در همه زمینه ها ازجمله اقتصادی، فناوری و علمی فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره با سابقه تاریخی، تمدن و فرهنگ ملت ایران گفت: اکوادور همواره با معیارهای دوگانه استکبار جهانی مقابله کرده و مدافع حقوق ملت و دولت ایران در همه عرصه های جهانی و مجامع بین المللی بوده و خواهد بود.

۱۳۹۴/۱۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...