نسخه چاپی

تركیه دو بالگردآمریكایی را سرنگون كرده؟

یك رسانه روسی اعلام كرد : واشنگتن سرنگونی دو بالگرد نظامی آمریكایی توسط جنگنده تركیه در سوریه را برای پیشگیری از بروز جنجال در ناتو پنهان كرده و به جای آن به دروغ اعلام كرده است كه تفنگداران دریایی درجریان برخورد دو بالگرد در هاوایی كشته شده اند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، پورتال خبری «اسوابودنایا پرسا» روز جمعه نوشت : بالگردهای نظامی آمریکایی با 12 تفنگدار دریایی 14 ژانویه جاری از پایگاه هوایی«عین الاسد» درغرب عراق (محل استقرار حدود 300 تفنگدار دریایی به عنوان مربی نظامی) به پرواز در آمده که می بایست در منطقه ای کردنشین سوریه فرود می آمدند. تمامی 12 سرنشین این بالگردهای آمریکایی کشته شدند.

درگزارش گفته شده است که بالگردهای نظامی آمریکایی Sikorsky CH-53 حامل محمولات برای تفنگداران دریایی و نیروهای هوابرد آمریکایی و انگلیسی در کردستان سوریه بودند.

پورتال خبری روسی نوشت: اما جنگنده ترکیه از حریم هوایی این کشور به سوی بالگردهای آمریکایی تیراندازی کرد و دو بالگرد حامل 12 تفنگدار دریایی آمریکایی سقوط کردند.

پس از این حادثه واحدهای تجسسی روسیه سانحه هوایی را به مقام های آمریکایی اطلاع داد اما آنها گفتند که از حادثه اطلاع دارند.

پورتال خبری «اسوابودنایا پرسا» خاطرنشان کرد: اما آمریکا ترجیح داد که در باره این حادثه اعتراض نکند تا در ناتو جنجال برپا نشود و شهروندان آمریکایی از کشته شدن سربازان خود توسط یکی از متحدان آمریکا در منطقه خشمگین نشوند.

به همین دلیل مقام های امریکایی بر این مساله سرپوش گذاشته و مدعی برخورد دو بالگرد Sikorsky CH-53 در هاوایی شدند.

مسئولان گارد ساحلی ایالت هاوایی آمریکا روز جمعه اعلام کردند که در نخستین دقایق صبح جمعه به وقت محلی دو بالگرد از نوع Sikorsky CH-53 متعلق به پایگاه نیروی دریایی آمریکا در فاصله تقریبی پنج کیلومتری سواحل این ایالت با یکدیگر برخورد کرده و سرنگون شده اند.

هنوز از دلائل این برخورد و سرنوشت 12 سرنشین این بالگرد ها که در امور حمل ونقل نیروی دریایی آمریکا مورد استفاده قرار می گیرند اطلاع مشخصی در دست نیست.

دفتر مرکزی گارد ساحلی آمریکا اطلاع داده است که جستجوگران برای رد یابی بقایای این بالگردها و پی بردن به سرنوشت 12 تفنگدار نیروی دریایی آمریکا در آب های متلاطم هاوایی با دشواری هایی روبرو هستند و همین دشواری ها و از جمله امواج سنگین این آب ها نتایج جستجو را به تاخیر انداخته اند.

سارا مورز سخنگوی گارد ساحلی آمریکا زمان وقوع این حادثه را نیمه شب پنجشنبه گزارش کرده و گفته است که جستجو گران در پنج کیلومتری سواحل این ایالت به بقایایی از بالگرد های سرنگون شده بر خورده اند.

به گفته این سخنگو جستجوگران تا ساعت 8 و30 دقیقه بامداد به وقت محلی هنوز به نشانه هایی که از سرنوشت این تفنگداران اطلاعی بدست بدهد بر نخورده اند.

ترکیه 24 نوامبر 2015 هم با آتش جنگنده اف-16 خود در حریم هوایی سوریه یک بمب افکن سوخو -24نیروی هوایی روسیه را سرنگون کرد.

این حادثه منجر به تیرگی کامل روابط روسیه و ترکیه شده که در 25 سال اخیر پس از فروپاشی شوروی سابق بی سابقه است.

۱۳۹۴/۱۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...