نسخه چاپی

طالبان در نشست قطر شركت می كند

به گزارش نما - ایرنا نوشت: یک منبع خبری افغانستان اعلام کرد که گروه طالبان برای شرکت در نشست موسسه بین المللی «پگواش» در قطر اعلام آمادگی کرد.

خبرگزاری صدای افغان «آوا» روز شنبه به نقل از رسانه های پاکستانی نوشت: دفتر سیاسی گروه طالبان افغانستان در قطر اعلام آمادگی کرده است که برای پایان جنگ در افغانستان در نشستی که توسط موسسه پگواش برگزار می شود، شرکت کند.
هدف از برگزاری این نشست دست یافتن به راه حلی نهایی به منظور پایان دادن به جنگ در افغانستان است.
این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد که در این نشست شرکت نمی کند و تنها نشست چهارجانبه صلح که با شرکت افغانستان، پاکستان، آمریکا و چین برگزار می شود را به رسمیت می شناسد.
نشست چهار جانبه افغانستان، پاکستان، چین وآمریکا برای از سرگیری روند صلح و پایان دادن به درگیری در افغانستان، 21 دی ماه گذشته در اسلام آباد برگزار شد.
پگواش موسسه ای بین المللی است که چهره های شناخته شده در آن حضور دارند و در رابطه با کاهش خطرات ناشی از جنگ های مسلحانه و دستیابی به راه حل برای از بین بردن تهدیدات جهانی گفت وگو می کنند.
روز دوشنبه هفته گذشته نشست چهار جانبه افغانستان، پاکستان، آمریکا و چین در کابل برای یافتن نقشه راه در کابل برگزار شد و در این نشست اعضای شرکت کننده از طالبان خواستند که در گفت وگوهای صلح شرکت کند.
قرار است دور سوم نشست چهارجانبه در هفدهم بهمن ماه در اسلام آباد برگزار شود.

۱۳۹۴/۱۱/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...