نسخه چاپی

ورود تاكسی‌های هیبریدی به پایتخت از فردا

مدیرعامل شركت تاكسیرانی تهران از تصمیمات جدیدی در خصوص نوسازی تمامی تاكسی‌های فرسوده خبر داد.

به گزارش نما ، میثم مظفر در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جلسه صبح امروز مسئولان نوسازی تاکسی‌های فرسوده با معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، گفت: صبح امروز طی این جلسه توافقاتی بین ایران خودرو، ستاد حمل و نقل و سوخت، وزارت کشور و سه بانک ملت، تجارت و پارسیان در خصوص نوسازی تاکسی‌های فرسوده ایجاد شد.

وی با بیان اینکه هر سه بانک ذکر شده موظف هستند ۳۰ هزار فقره وام و تسهیلات لازم برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده را به متقاضیان ارائه دهند، گفت: مقرر شد هر سه بانک مبلغ ۲۰ میلیون تومان وام با بهره ۱۶ درصد و بازپرداخت ۴۸ ماهه را به رانندگان تاکسی‌های فرسوده اختصاص دهند و همچنین ۵ میلیون تومان ارزش گواهی اسقاط تعیین شد که توسط ستاد حمل و نقل سوخت از فاکتور فروش خودرو کسر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت تاکسیرانی تهران با بیان اینکه با آغاز دهه فجر ثبت‌نام از متقاضیان نوسازی تاکسی‌های فرسوده آغاز می‌شود، ادامه داد: مالکان باید به دفاتر شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی مراجعه و در سایت نوسازی ثبت‌نام کنند.

مظفر با بیان اینکه از ۱۱ اسفند ماه شرکت ایران خودرو اقدام به تحویل خودروی سمند EF۷ و پژو ۴۰۵ به متقاضیان می‌کند، گفت: بنا داریم طی یک اقدام ضربتی نوسازی تاکسی‌های فرسوده انجام شود.

وی افزود: شرکت ایران خودرو متعهد شده است که در اسفندماه ۸۰۰۰ دستگاه خودرو، در فروردین سال آینده ۷۰۰۰ تاکسی و از اردیبهشت ماه سال آینده نیز ماهانه ۱۵ هزار تاکسی را به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه کند.

مدیرعامل شرکت تاکسیرانی تهران همچنین از ورود تاکسی‌های هیبریدی و پاک به سیستم حمل و نقل از فردا به پایتخت خبر داد و گفت: ۵۰ خودروی دارای استاندارد یورو ۵ به زودی وارد حمل و نقل عمومی می‌شوند و این در حالی است که این خودروها از مدل جدید سرمایه‌گذاری پیروی می‌کنند چرا که این خودروها در مالکیت شرکت خصوصی هستند و رانندگان این تاکسی‌ها تحت استخدام و حقوق‌بگیر این شرکت‌ها هستند.

۱۳۹۴/۱۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...